• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

CA MODUL FÖR CANAL DIGTALS DEPOSITIONSKORT

Helena o Tom

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2025
Hej ,vilken typ av CA modul behöver jag för Canal Digitals Depositionskort
till Oyster 85 Digtal CI mottagare. :confused:
Mvh Tom

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: CA MODUL FÖR CANAL DIGTALS DEPOSITIONSKORT

Har selv 2 forskjellige, den gamle en Conax 4.0 og et nytt Conax fra Strong - begge fungerer ok, men jeg ville i dag velge det nyeste Conax og Strong er et stabilt fabrikat. det gamle kortet mitt har en feil som kommer og går. Just nå fungerer begge.

Strong CAM Conax Canal Digi - Digital-TV - CA-modul skulle være et bra valg.

Helena o Tom

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2025

Har selv 2 forskjellige, den gamle en Conax 4.0 og et nytt Conax fra Strong - begge fungerer ok, men jeg ville i dag velge det nyeste Conax og Strong er et stabilt fabrikat. det gamle kortet mitt har en feil som kommer og går. Just nå fungerer begge.

Conax CA-modul för Canal Digital Canal Digital TV Modul HD CI+ Art.nr: 136133

Hej, köpte en modul på Net on Net hoppas att den passar och fungerar!
Mvh Tom

Aviatören

HBK Medlem
Kommun
Heby
HBK-Nr
1972
Medlemskap
2025

Som innehavare av Kanal Digitals depositionskort för dom fria kanalerna så fick jag ett medelande tidigare av Kanal Digital att dom tar bort TV4 som fri kanal.

Nyligen så ringde Kanal Digital och erbjöd mig TV4 igen på samma kort om jag betalade 69 kr /mån.

Dom 750 kr jag hade i deposition för kortet skulle man räkna av varför jag
"inte behövde betala något" så länge dom pengarna räckte!

Vilka j-a skojare man har att göra med. Hela branschen arbetar bara med att hitta olika kostnader att suga ut från kunderna.

Kanal Digitals depositionskort kommer att återsändas.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Om du ikke gikk inn på den avtalen så fungerer kortet som før - men uten TV4, den kanalen har sagt opp avtalen om fri distribusjon med Canal Digital. Jeg har ennå ikke fått mitt depositionskort, CD vil helst bli av med hele ordningen. Det tilsvarende kortet i Norge koster en sum hvert år og ingenting tilbake om en sier det opp.

lassewalle

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025

Om du ikke gikk inn på den avtalen så fungerer kortet som før - men uten TV4, den kanalen har sagt opp avtalen om fri distribusjon med Canal Digital. Jeg har ennå ikke fått mitt depositionskort, CD vil helst bli av med hele ordningen. Det tilsvarende kortet i Norge koster en sum hvert år og ingenting tilbake om en sier det opp.

När beställde du ditt , jag väntar också på ett kort det verkar som de sitter och håller på dem.

Lasse

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Omlag 3 veckor siden - de skulle sende en blankett som vi måtte fylle ut for å få det. Har ikke hørt noe siden da - regner med at det tar enda noen dager før de finner kuverten :wink:. Har heldigvis det norske kortet fortsatt med NRK og basiskanalene til TV2 pluss TV-Norge.

Juhani & Leila

HBK Medlem
Kommun
Storfors
HBK-Nr
10084
Medlemskap
2025

Är det någon skillnad i nya CA-moduler avsedda för HD TV och de gamla CA-modulerna för digital TV. Testkör just nu en Grundig Vision 8 via Canal Digital med hjälp av en CA modul (Telenor Corax DVB/MPEG-2) jag har haft länge i Oyster anläggningen. Funderar förutom med HD kanaler som blir mycket dåliga.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

HD bruker MPEG-4 om jeg ikke tar helt fel. Nå gjøres selve decodingen ikke i kort/CAM, men datastrømmen for HD er endel raskere enn for SD - det kan bli et problem.

Toppen