Ingen större skillnad från tidigare modeller att byta kupéfilter, principen är samma och placeringen lika,
men på X290 blir lite fler skruvar att lossa ... för att facklådan sitter ihop i ett stycke,
Börja med att lossa 3 skruvar, lyft sedan gardinfästet rakt uppåt för att frigöra utrymmet.

Lossa alla 8 skruvar, som håller fast ramen / lådan.

Lossa de 2 skruvarna (hylsa 5,5mm) som håller plastluckan på plats, lyft bort luckan.
Nu är kupéfiltret frilagt och enkelt att byta, kolla så att "air-flow"-pilen på filtret pekar åt rätt håll (in mot motorrummet)

men på X290 blir lite fler skruvar att lossa ... för att facklådan sitter ihop i ett stycke,
Börja med att lossa 3 skruvar, lyft sedan gardinfästet rakt uppåt för att frigöra utrymmet.

Lossa alla 8 skruvar, som håller fast ramen / lådan.

Lossa de 2 skruvarna (hylsa 5,5mm) som håller plastluckan på plats, lyft bort luckan.
Nu är kupéfiltret frilagt och enkelt att byta, kolla så att "air-flow"-pilen på filtret pekar åt rätt håll (in mot motorrummet)
