• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Motor Byte kamrem/kedja + vattenpump i Frankrike

BobVan

HBK Medlem
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
38442
Medlemskap
2026
Hej. Var på resa i Frankrike med min Citroen Jumper (plåtis), när nålen på temperaturmätaren började åka jojo och det kom ingen värme in i hytten längre. Körde in hos en auktoriserad Citroen verkstad. Vattenpumpen hade gett upp mer eller mindre. Blev byte av kamrem också enligt fakturan, men ganska säker att det är kedja i denna.
Även byte av remmen och spännrulle samt kylvätska.
Blev till att använda översättningsapp då de inte kunde ett ord engelska trots att de var minst 10 personer med säljare och verkstadspersonal.
Lämnade på eftermiddagen och var klar att hämta på förmiddagen nästa dag. 1.100 euro eller runt 13.000:- skr.
Nyfiken på vad det hade kostat i Sverige, eller något annat land, någon som vet?

MVH Peter

Är det kedja i din bil och kamremmen och spännrullen som inte finns är bytt, så är det svårt att att jämföra pris med något annat land. Du borde nog ifrågasatt den fakturan......

Kamremsbyte på en märkesverkstad går nog på 12000. Vattenpump ytterligare 6000. Har jag för mig. Vi bytte remmen i våras men inte pumpen (tänkte byta vid varannat kamremsbyte). Men hade även 2års servern så jag gissar lite.

Att en auktoriserad Citroenverkstad i märkets hemland med mer än 10 personer gemensamt skulle göra upp om att lura en turist känns otroligt långsökt!. Du har säkert fått ett väl utfört jobb till ett bra pris!

Hej. Var på resa i Frankrike med min Citroen Jumper (plåtis), när nålen på temperaturmätaren började åka jojo och det kom ingen värme in i hytten längre. Körde in hos en auktoriserad Citroen verkstad. Vattenpumpen hade gett upp mer eller mindre. Blev byte av kamrem också enligt fakturan, men ganska säker att det är kedja i denna.
Blev till att använda översättningsapp då de inte kunde ett ord engelska trots att de var minst 10 personer med säljare och verkstadspersonal.
Lämnade på eftermiddagen och var klar att hämta på förmiddagen nästa dag. 1.100 euro eller runt 13.000:- skr.
Nyfiken på vad det hade kostat i Sverige, eller något annat land, någon som vet?

MVH Peter

MVH Peter
har bytt vatten pump och kam rem +servis olja byte pris 14500:- på min Citroen jumper 2018 för en vecka sen

Tillbaka
Toppen