• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Byte av Reich tandem vattenpump i färskvattentanken

Dalb

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
40866
Medlemskap
2025
Jag såg en gammal tråd, som var lika gammal som vår husbil...2016 så jag startade en ny tråd. Den gamla tråden var ypperligt bra hur jag ska ta isär vattenpumpen från slangen!

Jag har en elkoppling som bilden visar. Jag antar att den inte går att återanvända. Eller iså fall tips på hur jag gör det. Jag ser ingen möjlighet.

Nästa tanke: någon som har tips var jag hittar det.
I annat fall återstår att koppla med vanliga skarvkopplingar

Bilagor

• PXL_20250528_154351809.MP.jpg
    PXL_20250528_154351809.MP.jpg
    5,5 MB · Visningar: 68
  • PXL_20250528_154455087.MP.jpg
    PXL_20250528_154455087.MP.jpg
    5,6 MB · Visningar: 68

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2025
Hej. Om du klipper bort det kontaktstycket som sitter på den gamla pumpen kan du skarva dit det på kablarna på den nya pumpen. Se bara till att du klipper så långt ifrån kontaktstycket att det kabeländar att skarva på.

Mvh / Roland

fritidsbonden

HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
11285
Medlemskap
2025
Jag såg en gammal tråd, som var lika gammal som vår husbil...2016 så jag startade en ny tråd. Den gamla tråden var ypperligt bra hur jag ska ta isär vattenpumpen från slangen!

Jag har en elkoppling som bilden visar. Jag antar att den inte går att återanvända. Eller iså fall tips på hur jag gör det. Jag ser ingen möjlighet.

Nästa tanke: någon som har tips var jag hittar det.
I annat fall återstår att koppla med vanliga skarvkopplingar
Kontakten är delbar, tryck på de små plastbitarna som sitter på vardera sida av kontaktstycket, därefter dra isär försiktigt.
Fördelen med att fortsättningsvis använda befintlig kontakt är att du inte behöver fundera på polariteten.

Toppen