• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Byte av olja och filter

F

F.d. 52908

Guest
Hej.
Gick in på Fiats hemsida (FIAT professional) och där kan man få information om olika saker som gäller sin husbil. Blir lite förvånad när jag ser att rekommendationen för säsongskontrollen är att bör byta olja o filter efter 45000 km eller vart annat år för att bevara garantins giltighet. Om man talar med fiatverkstäder så rekomenderar dom varje år. Dom vill ju naturligtvis tjäna pengar, men de borde ju ge samma uppgifter som sin egen organisation tycker man.
/ Sören

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Byte av olja och filter

Vi kör året runt så jag byter olja och filter samt gör rent bromsok och bromsklossar varje år inför vintern oavsett vad Fiat rekommenderar. Samtidigt tittar verkstaden över allt viktigt och åtgärdar om de hittar något som inte är ok.
De rekommenderade servicåtgärderna tas samtidigt när man närmar sig miltalet.

Gjorde detta under de 10 år jag hade förra bilen (14500mil) och gör det på nuvarande bil också (3000mil).

Detta har gjort att vi i stort sett besparats från överraskningar utmed vägen och i stället fått planerade åtgärder.

Toppen