• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Byte av backljuslampa

CeGeT

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025
Enligt instruktionsboken ska jag endast behöva skruva bort en skruv för att byta trasig glödlampa. Dock så får jag ej isär lampglaset ifrån bakstycket (vit plast). Allt är i plast och jag har försökt att försiktigt "bryta upp" glaset från bakstycket, men dessa sitter ihop och jag kan ej sära dem åt föt att byta lampa. Någon som har erfarenhet av dessa typer av bakljus på husbilen? All hjälp mottages:yes:

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    634,8 KB · Visningar: 11

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Byte av backljuslampa

Tror du må skru løs alle lampene og løfte ut hel plastklossen. De jeg har vært i kontakt med har hatt lampebytte fra innsiden. Det ser ikke logisk ut før du står med det hele i handa.

CeGeT

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025

OK. Ja det ter sig inte logiskt med tanke på att alla de olika ljusen är separata med skruvar och "led" så att man kan vika ut dem var och en för sig:wideeyed: men jag ska kolla om man kan ta bort alla och komma in bakifrån. Då har man lite att göra efter att ha kommit hem från jobbet och ungarna har lagt sig:)

Per&Laila

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
622
Medlemskap
2026

Hej! du behöver bara lossa det glaset du behöver och så dra glaset litet åt sidan och inåt ,det sitter fast med två krokar i plasten.

Linder

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8937
Medlemskap
2025

Hej! du behöver bara lossa det glaset du behöver och så dra glaset litet åt sidan och inåt ,det sitter fast med två krokar i plasten.
Exakt som Sluggo säger! Det märkliga är, att det är så "enkelt", att man glömmer från gång till gång!

CeGeT

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025

Tackar! Då ska jag pröva den enkla vägen för att byta lampan - Toppen och tack!

F

F.d. 58689

Guest

Tror det är som på vår adria. Bara skruvade ut skruvarna, sen, utan att dra utåt, så försköt jag lampinsatsen utåt...typ till höger så lossnade det.

CeGeT

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025

Japp! Det var bara att lossa skruven och försiktigt dra åt sidan så lossade kåpan och lampan är nu bytt. Tack för hjälpen

Toppen