• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Byta webbläsare

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Har haft en del problem med min gamla webbläsare firefox som jag använt i många år. Det blev värre och värre med annonser och saker som dök upp, sen ville den uppdatera och för varje uppdatering kom nya problem.
Hittade Brave som inte använder annonser och inte lagrar uppgifter på sökningar som gör att jag får ett antal mail jag inte bett om.
Tog bara några minuter att ladda hem och installera sen fungerade min mail som krånglat länge, den lade mail i utkorgen men vägrade skicka de låg på kö i flera veckor och skickades aldrig.
Det blir ju snabbare också eftersom den inte behöver ladda annonser vilket är bra för det sparar ju en hel del datatrafik när man är utomlands.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Har haft en del problem med min gamla webbläsare firefox som jag använt i många år. Det blev värre och värre med annonser och saker som dök upp, sen ville den uppdatera och för varje uppdatering kom nya problem.
Hittade Brave som inte använder annonser och inte lagrar uppgifter på sökningar som gör att jag får ett antal mail jag inte bett om.
Tog bara några minuter att ladda hem och installera sen fungerade min mail som krånglat länge, den lade mail i utkorgen men vägrade skicka de låg på kö i flera veckor och skickades aldrig.
Det blir ju snabbare också eftersom den inte behöver ladda annonser vilket är bra för det sparar ju en hel del datatrafik när man är utomlands.
Har testat Brave på ett par av mina enheter en tid. Blir alltmer imponerad! Verkar funka på alla på alla formar!

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
För annonsblockering använder jag: 1759207699515.png Gratis och kan användas både på PC och Android.

Som tracking blockare använder jag 1759207831333.png Också gratis.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Vad kostar den på flera enheter

Det förekommer olika erbjudanden som halva priset m.m. själv betalade jag snudd på fullt pris, orkade inte leta erbjudanden. Jag betalade 74€ för 5 enheter i 1år.
Den finns som gratisversion, med begränsningar, då brukar det gälla en enhet.

Jag skulle rekommendera att först prova olika gratis blockerare innan man ev. slår till på något.

Bästa annonsblockerarna | Omfattande recensioner Bästa annonsblockerarna | Omfattande recensioner

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Som valigt i WWW, ta på skeptikerhatten.
I länken i #8 kan man läsa:
Vi strävar efter att samarbeta med de största och mest välrenommerade varumärkena för att ge dig exklusiva rabatter på deras produkter och tjänster.
De rekomenderar alltså endast de leverantörer dom har samarbete* med.
*= betald marknadsföring.

Här är en oberoende rakning av adblockers:

Som har detta att säga om sin opartiskhet:

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Jag kan tillägga att min Sonos-app inte fungerar på mina android-mobiler/platta med Total Ad-blocker aktiv, däremot fungerar Sonos på min laptop med win11.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Ja kan man inte tjäna pengar på annonser så kan man tjäna pengar på att blockera dom. Betalar aldrig något av princip på nätet när det handlar om sk. tjänster.
Det tråkiga med internet är att det räcker inte bara att betala för trafiken utan indirekt för alla annonser.
Funderar på hur mycket man egentligen betalar då räknar jag med att varorna blir dyrare genom att någon skum webbsida tar betalt för att annonsera och alla gör ju det på olika sätt. Youtube betalar massor med pengar till sk. testare för olika produkter.
De flesta säjer att de är oberoende fan trot . Riktiga tester är det sällan utan en linslus som älskar att se sej själv och höra sin röst och oftast med dålig teknisk utbildning mest subjektiva tyckanden.
Enligt tuben har också nästan alla länder anfallit varandra Clickbites heter det på engleska.
Det vimlar av lögner och ibland verkar de finna vägen till svensk massmedia.
Man ska ju alltid kolla källan men när källorna är nedlusade med lögner då blir det svårt.
Det värsta är när en lögn blir en sanning som sprids överallt........ och det vet ju alla att vätgas är lösningen på alla energiproblem.

Toppen