• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

LiFePO4 Byta strömkomponenter

MarkusP

HBK Intresserad
Kommun
Narvik
Hei,
Har köpt en rimor koala 2010 och jämfört med gamla easy campern så är ju elsystemet som från ett rymdskepp.
Vill ha panel på taket och ett lifepo4 batteri.
Är det bara att byta laddaren till en som har lifepo4 mode och den "fuseless switching power supply" boxen till en dc dc box? Eller har jag helt fel? Förstår inte helt hur systemet fungerar och vad dessa olika manicker har för uppgift.

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2026
Här kommer du att få massor med förslag på en massa enheter du ska skaffa och därtill en massa frågor som genererar ännu fler "möjligheter". Ta dig till en fordonselektrisk firma och berätta vad du vill göra. Då får du ganska snabbt besked om vad du behöver och vad det kostar. I ditt fall torde installationskostnaden överstiga priset på hårdvara.

MarkusP

HBK Intresserad
Kommun
Narvik
Ska koppla ny laddare och panelerna direkt på batteriet. Ta bort laddningen via dynamo iallafall i starten och se hur det går. Har dc dc box dit om behovet uppstår. Gamla fördelningsapparatet får stå och dirigera strömmen som vanligt.

Toppen