• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elsystem Byta Startbatteri

Glädjen

HBK Medlem
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2026
Måste man koda om något när ban byter startbatteri? Eller är det bara att byta och köra vidare. Fiat Ducato 2020. Efter 60 mils körning är det bara 12,3 volt i batteriet. Tack på förhand för ev svar.
Glädjen

KawaMal

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2025
Måste man koda om något när ban byter startbatteri? Eller är det bara att byta och köra vidare. Fiat Ducato 2020. Efter 60 mils körning är det bara 12,3 volt i batteriet. Tack på förhand för ev svar.
Glädjen
Vet du om bilen (grundfordonet från Fiat) är tillverkad före eller efter modellskiftet som var runt 2020? Är den tillverkad före borde det vara samma som för vår 2018 och då behöver bara klocka och ev. stationsinställningar i radion ställas in på nytt. Jag har tyvärr ingen information om hur det är för bilar i den senare generationen men förhoppningsvis kommer det svar om dem också.

Glädjen

HBK Medlem
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2026
Vet du om bilen (grundfordonet från Fiat) är tillverkad före eller efter modellskiftet som var runt 2020? Är den tillverkad före borde det vara samma som för vår 2018 och då behöver bara klocka och ev. stationsinställningar i radion ställas in på nytt. Jag har tyvärr ingen information om hur det är för bilar i den senare generationen men förhoppningsvis kommer det svar om dem också.
Den är tillverkad 2020-03

Toppen