• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Byta hårddisk

F

F.d. 52943

Guest
Behöver byta disk i min ASUS UL30A. Passande diskar är S-ATA2 2,5" 250-500GB. Någon som vet vilka av nedanstående som är bra/prisvärda/dåliga?

Bilagor

• Sata diskar.JPG
    Sata diskar.JPG
    76,2 KB · Visningar: 6
  • Sata diskar2.JPG
    Sata diskar2.JPG
    60,2 KB · Visningar: 0
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Byta hårddisk

Någon Western Digital, skulle jag valt.

Eller varför inte göra den vindsnabb och byta till en SSD...

//Stefan

F

F.d. 52943

Guest

SSD i dom storlekarna (250-500 Gb) är svindyra - annars hade jag gärna gjort det.

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Orkar inte fixa en länk (jobbat niodagarspass), men hybriddiskarna är mycket prisvärda och snabba.
Innehåller en SSD del + traditionell disk (7200rpm). Hårddisken lär sig det du använder mest och lägger det i SSD delen (snabba starttider) i övrigt är det en 7200rpm disk som är snabb i övrigt.
Satt/sitter som standard i ASUS häftigaste gamerdatorer.
Vid installation är det ingen skillnad mot traditionell (förutsätter Win 7+)

Peter :)

F

F.d. 52943

Guest

Kör win 7 64 bitars om det är det du menar med 7+. Tolkar det som att du förordar Seagatehybriden.

F

F.d. 52943

Guest

Står nu inför valet att kopiera över befintlig win installation till nya disken (via usbminne o win2flash) eller att köra in återställningsdiskarna via extern dvdläsare.
Nån som vet om man får med sig alla uppdateringar om man kör win2flash, eller får man börja om från början precis som om man läser in återställnngsskivorna?

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Står nu inför valet att kopiera över befintlig win installation till nya disken (via usbminne o win2flash) eller att köra in återställningsdiskarna via extern dvdläsare.
Nån som vet om man får med sig alla uppdateringar om man kör win2flash, eller får man börja om från början precis som om man läser in återställnngsskivorna?
Aldrig använt det.
Jag har alltid kört Norton Ghost med fristående backuper.
Tog tid när jag hade en disk som var på väg att haverera. 40 minuter från det att jag stängde av datorn till att jag fortsatte jobba med datorn på exakt samma ställe som jag var innan (alltså exakt som tidigare, fast med en fräsch disk i).

Peter :)

annette.bengt

HBK Medlem
Kommun
Svedala
HBK-Nr
8123
Medlemskap
2026

Hej Roland
kolla på net2world.