• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byt P11 till PC10 på Rusta i Sisjön (Göteborg) utan kostnad

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Byt P11 till PC10 på Rusta i Sisjön (Göteborg) utan kostnad

Gokväll

Idag var vi och bytte. Lättare rusning enligt personal som hjälpte oss. AGA ligger bakom detta mycket goda pris.

ha de..........:spinny:
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: Byt P11 till PC10 på Rusta i Sisjön (Göteborg) utan kostnad

Hej
Just nu kan man byta en P11 mot en PC10 utan kostnad på Rusta i Sisjön betala bara 270kr för gasolen.
Gjorde detta idag 8/8 2012 utan problem.
Kom ihåg att ha med "kapsylen" till P11an.

Hälsningar
Lars

Jag rekommenderar Er att inte byta till PC10 byt hellre P11 till en PA11 som är tillverkad av aluminium som är mycket starkare än en kompostflaska. Sen är det ju 1 kg mindre gasol i den också. Det är inte så stor skillnad i vikt mellan dom flaskorna.

JOE
 

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Inlägg
397
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2024
Sv: Byt P11 till PC10 på Rusta i Sisjön (Göteborg) utan kostnad

HEJ!

Bytte igår från P11 till PC10 hos Rusta i Kållered för fyllningskostnaden 270 SEK.

Enligt personalen kommer Rusta framledes att enbart hantera PC-flaskor och erbjuder därför sina kunder gratis byte till dylika just nu.

Säkerligen en viktig arbetsmiljöfråga för personalen att slippa hantera stålflaskorna. Enhetlig flasktyp kan väl också bidraga till lägre pris...

På AGAs hemsida finns, så vitt jag kan se, inga uppgifter om utfasning av de gamla flasktyperna.

MVH/ Thomas Eriksson
 
F

F.d. 53192

Guest
Sv: Byt P11 till PC10 på Rusta i Sisjön (Göteborg) utan kostnad

Det låter ju bra att man kan byta som det beskrivs här MEN, jag har talas om att en compositflaska inte är så bra på vinter om det blir kallt. Exakt varför vet jag inte, men min fråga är om det är någon sanning i detta?? Någon som vet något om detta och i så fall varför skulle en composit vara sämre??

En som undrar.
:confused:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Byt P11 till PC10 på Rusta i Sisjön (Göteborg) utan kostnad

Problemet er at composit leder varme dårligere enn stål og aluminium, dette sammen med nedkjølingen som skjer når gasolen går over fra flytende til gassform fører til at en kan miste trykket i flasken før den er tom. Etter en time kan en få ut en god del ekstra gasol også fra en PC.
 
Toppen