Så blev det en ny husbil... Lev. nu i april! 
10år sedan jag slog till på Elmia, då blev det den första Bavarian I71 som äntrade Sverige.
Hahaha, minns säljare som tappade reklampapperna i golvet när jag sa; jag köper den!
Här nu? Japp var skriver jag på! Hahaha, kul minne.
Sedan dess har det blivit flera bilar, där kanske Crescendon var det extraordinära.
Bürstner I 810 Elegance inte att förakta... Eller eget husbils bygge om 14,9m
Några av er som följt mina tidigare uppgraderingar av husbilar, egna påhitt, solceller, luftvärmepump m.m.
Detta skall in även i denna bil,
en bil som tänkts behållas minst tills pension... (typ om 5år)
1. Dragkrokslagret i Halmstad får nöjet att installera en för denna bil avstämd dragkrok inkl. Fiat kabelsats.
(helt ok offert, mindre än hälften av vad Mclouis önskade från fabrik)
2. Sedan Elmia har jag köpt på mig "lite" stereo...
Det som sitter vid leverans åker ut. In med:
Nytt Hertz 6,5" 2k system i fronten. Tillför ett Hertz 6x9 baktill/sittgrupp, samt ytterligare ett 6,5" i sovrummet.
Steg: DLS Ultimate A-series A4, Ok ner till 1ohm.. (vill då ha 110A)
2st JBL GTO 10" vilka kommer drivas av ett: MDS Torque T4 bryggat i två kanaler. (2x250w)
Gillar ok sound när en bra film visas. I sovrummet monteras en: Philips Brilliance 40" Curved dator skärm.
När jag kör bil, ibland vill jag bara ha det helt tyst...
TV antenn överflödig då det finns (när så lev. 4G Telia) alt. Hotspot wifi i bilen, upp till 5st samtidiga användare.
Detta har jag utan extra kostnad då Telia är adsl lev. till några av mina nuvarande fastigheter. Fylls på med 20Gb/mån.
3. Större bodels batteribank
4. Solceller utökas till 240w + byte till 20A MPPT regulator
5. Backkamera 2st på bilen + 1st. via remote på vårt släp
Håller även på att bygga ett eget lågbyggt släp till vår Smart MHD /alt.. valbart 2st mc.
5. Dieselvärmare
6. L/L värmepump.
7. 180Hk ECU uppgradering
I sansat tempo (inte som innan) kommer det bilder samt beskrivning på det fortskridande arbetet framgent.
För er som råkar ramlar in just här och då gärna ger råd samt givande synpunkter,
Tillönskas ett fantastiskt fint Husbils år!
Vänligen, Magnus
10år sedan jag slog till på Elmia, då blev det den första Bavarian I71 som äntrade Sverige.
Hahaha, minns säljare som tappade reklampapperna i golvet när jag sa; jag köper den!
Här nu? Japp var skriver jag på! Hahaha, kul minne.
Sedan dess har det blivit flera bilar, där kanske Crescendon var det extraordinära.
Bürstner I 810 Elegance inte att förakta... Eller eget husbils bygge om 14,9m
Några av er som följt mina tidigare uppgraderingar av husbilar, egna påhitt, solceller, luftvärmepump m.m.
Detta skall in även i denna bil,

1. Dragkrokslagret i Halmstad får nöjet att installera en för denna bil avstämd dragkrok inkl. Fiat kabelsats.
(helt ok offert, mindre än hälften av vad Mclouis önskade från fabrik)
2. Sedan Elmia har jag köpt på mig "lite" stereo...
Nytt Hertz 6,5" 2k system i fronten. Tillför ett Hertz 6x9 baktill/sittgrupp, samt ytterligare ett 6,5" i sovrummet.
Steg: DLS Ultimate A-series A4, Ok ner till 1ohm.. (vill då ha 110A)
2st JBL GTO 10" vilka kommer drivas av ett: MDS Torque T4 bryggat i två kanaler. (2x250w)
Gillar ok sound när en bra film visas. I sovrummet monteras en: Philips Brilliance 40" Curved dator skärm.
När jag kör bil, ibland vill jag bara ha det helt tyst...
TV antenn överflödig då det finns (när så lev. 4G Telia) alt. Hotspot wifi i bilen, upp till 5st samtidiga användare.
Detta har jag utan extra kostnad då Telia är adsl lev. till några av mina nuvarande fastigheter. Fylls på med 20Gb/mån.
3. Större bodels batteribank
4. Solceller utökas till 240w + byte till 20A MPPT regulator
5. Backkamera 2st på bilen + 1st. via remote på vårt släp
Håller även på att bygga ett eget lågbyggt släp till vår Smart MHD /alt.. valbart 2st mc.
5. Dieselvärmare
6. L/L värmepump.
7. 180Hk ECU uppgradering
I sansat tempo (inte som innan) kommer det bilder samt beskrivning på det fortskridande arbetet framgent.
För er som råkar ramlar in just här och då gärna ger råd samt givande synpunkter,
Tillönskas ett fantastiskt fint Husbils år!
Vänligen, Magnus