Vår husbil är försedd med en gråvattentank placerad mitt emellan balkarna och bakom bakaxeln. Den har ett 75mm avlopp med en skjutventil rakt ner. Jag skulle vilja bygga om detta så att ventilen sitter vid höger sida bakom hjulet. Vad jag behöver är ett 90 graders vinkelstycke med fyrkantig platta för fastskruvning och sedan ett rör samt en lämplig ventil, typ kulventil (i plast antar jag med tanke på storleken, vikt och pris), samt ytterligare en 90 graders böj.
Anledningen är att det är nästan omöjligt att tömma avloppet över en brunn eftersom det är svårt att hamna rätt i både sida och längd. Sedan kunde det vara bra att ha möjligheten att kunna utnyttja gråvattnet att skölja ut toakassetten eller att kunna tömma tanken med hjälp av spann. Jag har dock inte kunnat hitta dessa rördelar trots att jag sökt på ganska många campingtillbehörssiter både i Sverige och Tyskland. Jag är tacksam för alla tips
!
Anledningen är att det är nästan omöjligt att tömma avloppet över en brunn eftersom det är svårt att hamna rätt i både sida och längd. Sedan kunde det vara bra att ha möjligheten att kunna utnyttja gråvattnet att skölja ut toakassetten eller att kunna tömma tanken med hjälp av spann. Jag har dock inte kunnat hitta dessa rördelar trots att jag sökt på ganska många campingtillbehörssiter både i Sverige och Tyskland. Jag är tacksam för alla tips