• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bygga om garderob o göra den mussäker

Dj Freddy

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2025
Hej.

Jag har en stor garderob som jag knappt använder i min bil.

Nu försöker jag hitta någon typ av "byrå" att bygga in så att jag får lådor som man enkelt kan öppna och stänga, men de skall även skydda mot smuts och skadedjur. Jag ställer bilen ibland och har tröttnat på att alltid behöva tvätta allt och sanera efter mus besök varjegång jag ska nyttja bilen.

Tanken är att man kan stänga in det mesta av värde i dessa lådor när man är borta ett tag.. Mycket tacksam för tips och ideér

//Freddy

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029
Sv: Bygga om garderob o göra den mussäker

Har du så mycket problem med möss hade jag valt att göra hela husbilen mussäker istället. Eller bytt plats där den står då du inte använder den.

Dj Freddy

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2025

Jag har haft bilen förvarad på olika platser varje gång. men ändå har jag haft musbesök...

En förvaring som är tät gör även att det som är nytvättat fortfarande luktar rent o gott när man återkommer och öppnar förpackningen. Det är också en aspekt jag vill uppnå.

/Freddy

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

Det där med möss finns många trådar om men det är för mig fortfarande ett mysterium. Jag har meckat lite i min bil och insett att jag aldrig nånsin skulle lyckas med att mussäkra den. Den är som ett såll. Ändå har jag inte haft möss i den, trots att jag gör allt fel.
I vintras hade jag t.ex. värme på, jag tömde den inte på grejer, jag såg musspår i snön runt och under den..

Men hade jag möss i den skulle jag nog sätta in några fällor. Några säger att det är fel för det drar till sig möss, å andra sidan; en mus som sitter i fällan förökar sig inte..

/M

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2028

När jag var barn på 60-talet hade vi husvagn. Mina föräldrar kunde inte förstå hur mössen kom in. De använde alla kända o okända knep för att mössen inte skulle komma in, ändå hittade vi musskit lite överallt. Till en dag på semester nere i dåvarande Jugoslavien, då tittade en mus fram som liftat ända från Sverige. Tror faktiskt att den bosatt sig i husvagnen, därför hjälpte det inte att bara mota utvändigt.
Efter det blev det alltid musfälla inne i husvagnen och en vid varje hjul och stödhjulet. Hade aldrig problem inne i vagnen efter det, däremot fick vi ett par möss i utefällorna vare vintersäsong.

Toppen