• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bygga in Honda elverk?

fritidsbonden

HBK Medlem
Inlägg
285
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
11285
Medlemskap
2024
I garaget på min Adria har jag spännt fast Hondan mot bakstammen, avgasslangen har jag dragit ner i ett 100 mm stort borrat hål som jag isolerarat med glasull, i detta hål har sedan monterats flexibel avgasslang som mynnar under stötfångaren. För att få el i bilen ansluter jag 230 volts sladden i intaget på husbilen. det blir varmt i garaget så jag står med öppen lucka och har uppsikt över drift. Inga bilder.
 

sevallbo

HBK Medlem
Inlägg
385
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2024
Är det någon som monterat en honda bensin generator typ Honda EU20I på insidan t.ex längst bak i förrådsdelen? eller annan lösning på tak eller hängande bak på bilen?
hej elverkets vänner , vår första husbil för ca 35 år sedan hade jag ett elverk stod i takboxen , upp på stegen o drog i gång det , Bil nr 2 byggde jag in ett elverk som gick på gasol , fick flytta en golvvärmematta ( som var standard i Solifer ) sågade hål i golvet i bak och satte dit elverket . Når jag drog i gång det blev det skrogga på groggen !Bil nr 3 fanns det plats att montera ett onan elverk , lycka ! Bil nr 4 o5 löst elverk att ställa utanför . Bil nr 6 fast monterat onan med fjärrstart ,lycka . Bil nr 7 och nuvarande nr 8 löst elverk som står på en ställning i last i lastutrymmet . Glömde att på någon bil gjorde jag en ställning som jag hade elverket på . Visst vore livet lite tråkigt utan elverk så brumma på elverkets vänner !!
 
Toppen