• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Bygga in Honda elverk?

I garaget på min Adria har jag spännt fast Hondan mot bakstammen, avgasslangen har jag dragit ner i ett 100 mm stort borrat hål som jag isolerarat med glasull, i detta hål har sedan monterats flexibel avgasslang som mynnar under stötfångaren. För att få el i bilen ansluter jag 230 volts sladden i intaget på husbilen. det blir varmt i garaget så jag står med öppen lucka och har uppsikt över drift. Inga bilder.

Är det någon som monterat en honda bensin generator typ Honda EU20I på insidan t.ex längst bak i förrådsdelen? eller annan lösning på tak eller hängande bak på bilen?
hej elverkets vänner , vår första husbil för ca 35 år sedan hade jag ett elverk stod i takboxen , upp på stegen o drog i gång det , Bil nr 2 byggde jag in ett elverk som gick på gasol , fick flytta en golvvärmematta ( som var standard i Solifer ) sågade hål i golvet i bak och satte dit elverket . Når jag drog i gång det blev det skrogga på groggen !Bil nr 3 fanns det plats att montera ett onan elverk , lycka ! Bil nr 4 o5 löst elverk att ställa utanför . Bil nr 6 fast monterat onan med fjärrstart ,lycka . Bil nr 7 och nuvarande nr 8 löst elverk som står på en ställning i last i lastutrymmet . Glömde att på någon bil gjorde jag en ställning som jag hade elverket på . Visst vore livet lite tråkigt utan elverk så brumma på elverkets vänner !!

Tillbaka
Toppen