• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bygga badrum Vw LT35 -81

F

F.d. 50136

Guest
Hej,

jag har sneglat lite på en LT35 från 1981. Jag ska ha den som en festivalbil eller nån mindre resa med kompisar osv är det tänkt.
Dock saknas det ett bås/badrum för toaletten utan den är som i ett skåp bara utan dörr.
Bredvid skåpet är det en smal hylla från golv till tak.

Om man river ut skåpet som pottan är i nu och tar bort hyllan för att bygga ett bås/badrum. Hur går man tillväga då?
Själva byggandet är inga problem. Men vad behöver man för att få ett badrum i en husbil? Är det stort jobb att addera dusch i ekvationen? Vilka material jobbar man med?

Passar på att fråga ytterligare en sak. Ovanför förarhytten idag är det förvarningsutrymme, med en hård träskiva som "hylla". Visst borde man kunna använda det utrymmet som en extra säng istället?

Tack.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Bygga badrum Vw LT35 -81

Så här ser det ut i grabbens LT31 1981 och toaletten är i bak och som överbädd har han en fast skiva över förarhytten och 1st skiva på ca 40cm som han drar ut bakåt och den i mitten har gångjärn och den viker han bara ner. .
Handfatet vinklar han bara ner själva hon och där är även kranen och och vattnet töms i en ränna när han sedan vinklar upp handfatet, vattnet rinner sedan ner i tanken under bilen.

Skall lägga upp bilder från datorn då dom hamnar/vinklas konstigt från mobilen.

Senast ändrad:

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

När de gamla LT byggdes som husbil var det väldigt vanligt att toaletten byggdes i vänster bakhörn och pentryt i höger bakhörn, sängen var i högtaket och sittgruppen framför toaletten. Allt sett bakifrån och framåt i bilen. Titta på Blocket eller Mobile så ser du hur det ser ut! :)

F

F.d. 50136

Guest

Vore väldigt vänligt.

Så här ser det ut i grabbens LT31 1981 och toaletten är i bak och som överbädd har han en fast skiva över förarhytten och 1st skiva på ca 40cm som han drar ut bakåt och den i mitten har gångjärn och den viker han bara ner. .
Handfatet vinklar han bara ner själva hon och där är även kranen och och vattnet töms i en ränna när han sedan vinklar upp handfatet, vattnet rinner sedan ner i tanken under bilen.

Skall lägga upp bilder från datorn då dom hamnar/vinklas konstigt från mobilen.

Toppen