• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Burstner Marano T640

Snarken 2

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1271
Medlemskap
2025
Hej
Jag har tittat mej omkring efter en annan husbil och fastnat för en Burstner Marano T640 en 07a
Fins här någon som har en sådan eller har erfarenhet av dom?
Är det ett bra köp?
Vad har den för svaga punkter?
Hur är det med " sållet"?
Hur mycke bör en sådan kosta, den jag har tittat på kostar ca 450.
Vore kul om någon hade lust att svara.
Mvh: Turbo:snowman-1-icon:

Labic

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2025
Sv: Burstner Marano T640

Hej, jag köpte denna modellen i höstas. Jag har kört den ca 500 mil. Jag är väldigt nöjd med den. Min fru är speciellt nöjd med vinkelköket vilket är lättarbetat. Läcker in vatten på spridarna som alla Fiat av denna årsmodell.
För oss som är två personer är den perfekt. Vi letade länge innan vi hittade en modell som passade oss. Vi gav ungefär det pris som du angett. Vi köpte den importerad via en agent i Mellerud. Bilder och specifikation på vår bil finns i bildarkivet.
Lycka till med köpet

Lars

J

Jarn

Guest

Hej jag köpte min 5:e husbil nu och hämtade hem den just innan jul.
En silverfärgad Marano T 640 -07 med Fire lackering och diverse bra utrustning.

Har bara kört den hem i garaget för vinteride, men den går fantastiskt fint på vägen och planlösningen är mycket bra om man är 2 ev. 3 personer.

Jag importerade den själv och gav därför betydligt mindre för den som du kanske förstår. Även när alla omkostnader var inräknade.

När det gäller "sållet" så berör det ju alla på Fiatchassi och den typen av bil.

Du får gärna skriva till min personliga mail så kan jag berätta mer o du kanske ställa mera direkta frågor.

// Roland

Tommy Gr

FD HBK Medlem
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
1272
Medlemskap
2022

Hej.
Vi köpte en Marano T640 i höstas och tog direkt en tur på 500 mil ner i Europa. Den gick som en klocka bra väghållning hyfsad bränsleförbrukning ca 1l/mil om vi höll oss under 100 km/t.
Bilen är importerad från tyskland genom en firma i Blekinge hade gått 600 mil. Vi gav ca 500 tusen för den med en massa extrautrustning. Bla.a Firelackering automatisk parabol flat-TV m.m.
I början av februari tänker vi ge oss av ner till södra Spanien för att möta värmen.
Än så länge (ta i trä) har vi inte haft några som helst problem med kärran.
Hustrun älskar vinkelköket och förvaringsutrymmena.
Läcker in vatten i motorrummet gör den som alla andra Fiat -07 men jag tycker än så länge inte att det är något problem.
För oss 2 personer och en Labrador är den perfekt än så länge och vi hoppas den ska fungera i många år.

Hälsningar
TommyGr

Toppen