• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Brunnen elcentral Hobby Van 2008

Lars48

FD HBK Medlem
Inlägg
1.483
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
9169
Medlemskap
2023
Under vår tur till västkusten hände följande, anlände till Campingen i Marstrand och ansluter elkabeln till stolpe och säkringen löser ut.
Detta hade aldrig tidigare hänt så man kliar sig i huvudet och funderar vad kan ha hänt. Sagt och gjort fram med lådan kolla kablar och allt annat man har anslutet. Byter säkringar och nu fungerar det ???.
Nästa Camping Likadant. Jag som elektriker letade vidare och hittade den brunna centralen med jordfelsbrytare och säkringar. Allt tydde på en dåligt ansluten kabel med brännskador i plastlådan där allt är monterat.
På hemresan passerade vi vår husbilslevrantör, ny central beställdes och några dagar senare var den utbytt till ny.:)
 

Lars48

FD HBK Medlem
Inlägg
1.483
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
9169
Medlemskap
2023
Sv: Brunnen elcentral Hobby Van 2008

Hej! Som gammal elektriker så tror jag mer på en dåligt åtdragen anslutning på jordfelsbrytaren. När man hamnar på lite sämre vägar skakar allt, då påverkar det också sådana detaljer. Så vid elproblem kolla anslutningarna.

Mvh Lars48
 
Toppen