• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Brobizz

NiclasSve

HBK Intresserad
Inlägg
36
Kommun
Jönköping
Hej
Har en fundering angående Brobizz. Jag ska åka till till Tyskland efter midsommar med obestämt mål. Sannolikt blir det hemfärd via Stora Bæltbron (färja på utresan). Jag har i söndags registrerat mig på Brobizz webbplats och även bekräftat mailadressen. Jag beställde även en fysisk bizz. Efter det är det. Hopplöst att logga in i deras app och på webbplats med de uppgifter som registrerades. Idag har jag återigen gjort om allt men blivit utkastad från webbplatsen och kan nu inte logga in.
Är det nån som vet att det ofta strular med Brobizz eller är det nått tillfälligt? Jag har inte fått bekräftelse på beställningen av min Brobizz men fick ett kort svar i deras chat att jag får besked efter 1-2 dagar, nu har det gått 3 dagar utan svar. Efter att skrivit o deras kontaktforum får man besked att de hör av dig om 5 arbetsdagar, men då är jag ju nästan på väg.
 

Leekström

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30807
Medlemskap
2024
Vi skulle beställa för någon månad sedan, och det krånglade som f*n.

Försökte säkert 4-5 gånger att skapa konto via hemsidan, utan att lyckas, kom aldrig vidare efter verifiering av mailadress. Då tog jag hem appen, och där lyckades jag skapa konto och beställa en bizz, men fick aldrig någon bekräftelse vare sig på att kontot var skapat eller att bizzen var beställd. Kunde inte heller logga in via hemsidan, testade "glömt lösenord", men fick meddelande att det inte fanns något konto registrerat med den mailadressen. I appen funkade det dock, där stod att bizzen var beställd, men jag hade inget kundnummer utan det stod "creating account". Skrev till deras support och frågade vad som händer, inget svar. En vecka senare funkade det inte att komma in på appen heller, skrev till supporten igen och undrade vad de håller på med, fortfarande inget svar.

MEN, så någon vecka efter det fick jag mail typ "Välkommen till Brobizz", kunde logga in på hemsidan, och bara några dagar efter det kom bizzen i brevlådan. Så processen att bli kund verkar skitkrånglig och supporten obefintlig, men bakom ridån verkar någon ändå göra sitt jobb.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.870
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Jag har en brobizz (Öresundsbron) liggandes i skrivbordslådan, senaste resan över öresundsbron var 06-19 ser jag när jag nyss installerade appen "öresund pay".
Har inte betalat någon årsavgift sedan 2019.
Hur vet man ifall bizzen fortfarande funkar?

Edit: jag ser nu att de drar årsavgiften "automatiskt" av mej varje år, senast 210731, det blir 900kr i sjön utan nytta för mej, typiskt.
 
Senast ändrad:

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.800
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Jag har en brobizz (Öresundsbron) liggandes i skrivbordslådan, senaste resan över öresundsbron var 06-19 ser jag när jag nyss installerade appen "öresund pay".
Har inte betalat någon årsavgift sedan 2019.
Hur vet man ifall bizzen fortfarande funkar?

Edit: jag ser nu att de drar årsavgiften "automatiskt" av mej varje år, senast 210731, det blir 900kr i sjön utan nytta för mej, typiskt.
Då får du snabba dig så du slipper avgift för 2022 hehe
 

Golfbil

HBK Medlem
Inlägg
701
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2025
Jag har en brobizz (Öresundsbron) liggandes i skrivbordslådan, senaste resan över öresundsbron var 06-19 ser jag när jag nyss installerade appen "öresund pay".
Har inte betalat någon årsavgift sedan 2019.
Hur vet man ifall bizzen fortfarande funkar?

Edit: jag ser nu att de drar årsavgiften "automatiskt" av mej varje år, senast 210731, det blir 900kr i sjön utan nytta för mej, typiskt.
OM du skall åka så se till att bankortet är uppdaterat samt att det är öppnat för att användas utanför Sverige.
 

NiclasSve

HBK Intresserad
Inlägg
36
Kommun
Jönköping
Vi skulle beställa för någon månad sedan, och det krånglade som f*n.

Försökte säkert 4-5 gånger att skapa konto via hemsidan, utan att lyckas, kom aldrig vidare efter verifiering av mailadress. Då tog jag hem appen, och där lyckades jag skapa konto och beställa en bizz, men fick aldrig någon bekräftelse vare sig på att kontot var skapat eller att bizzen var beställd. Kunde inte heller logga in via hemsidan, testade "glömt lösenord", men fick meddelande att det inte fanns något konto registrerat med den mailadressen. I appen funkade det dock, där stod att bizzen var beställd, men jag hade inget kundnummer utan det stod "creating account". Skrev till deras support och frågade vad som händer, inget svar. En vecka senare funkade det inte att komma in på appen heller, skrev till supporten igen och undrade vad de håller på med, fortfarande inget svar.

MEN, så någon vecka efter det fick jag mail typ "Välkommen till Brobizz", kunde logga in på hemsidan, och bara några dagar efter det kom bizzen i brevlådan. Så processen att bli kund verkar skitkrånglig och supporten obefintlig, men bakom ridån verkar någon ändå göra sitt jobb.
Exakt samma sak som jag råkar ut för alltså.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.870
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024

nica

HBK Medlem
Inlägg
83
Kommun
Ånge
HBK-Nr
28054
Medlemskap
2024
Har en BroBizz liggande som användes senast 2019 vid en norgeresa. Har inte betalat nån årsavgift bara 200kr i deponi när jag beställde den. Loggade in nu i appen och kan inte se att de debiterat nåt sen 2019. Tydligen ska man byta ut den när batteriet är slut, hur vet man det?
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.781
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Gå ind her: Brobizz

her kan du logge ind på din konto.

Og hvis du venter lidt, så skifter billedet, så du får et link, hvor du kan indtaste dit BIZZ nummer så du kan se om den er aktiv.

(PS: Der er ingen årsafgift på BroBizz eller Storebæltsbroen, kun på den aftale man har med Øresundsbroen.)
 

NiclasSve

HBK Intresserad
Inlägg
36
Kommun
Jönköping
Gå ind her: Brobizz

her kan du logge ind på din konto.

Og hvis du venter lidt, så skifter billedet, så du får et link, hvor du kan indtaste dit BIZZ nummer så du kan se om den er aktiv.

(PS: Der er ingen årsafgift på BroBizz eller Storebæltsbroen, kun på den aftale man har med Øresundsbroen.)
Problemet är bara att inloggning alltid misslyckas. Dessutom får man besked att min mailadress inte är registrerad trots att jag får mail från Brobizz på den. Kundnumret funkar inte heller att logga in med.
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.781
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Du behøver ikke at logge ind for at checke om din Bizz er aktiv. Vent på billede 2 og klik på linket
 

redtop2

HBK Medlem
Inlägg
127
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
25674
Medlemskap
2024
Gå ind her: Brobizz

her kan du logge ind på din konto.

Og hvis du venter lidt, så skifter billedet, så du får et link, hvor du kan indtaste dit BIZZ nummer så du kan se om den er aktiv.

(PS: Der er ingen årsafgift på BroBizz eller Storebæltsbroen, kun på den aftale man har med Øresundsbroen.)
Hoppas att ni skiljer på "BroBizz" och den "Bizz" som gäller på Öresundsbron.
Den som gäller/köpes via Öresundsbron HETER "BROPASS"!!!
 

Leekström

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30807
Medlemskap
2024
Hoppas att ni skiljer på "BroBizz" och den "Bizz" som gäller på Öresundsbron.
Den som gäller/köpes via Öresundsbron HETER "BROPASS"!!!
Man måste inte ha en bizz från Öresundbron för att åka billigare över bron, avtalet går att knyta även till andra bizzar. Det går tex. att teckna (och betala) ett Bropass-avtal direkt via sitt konto hos Brobizz, vilket automatiskt knyter (rabatt-) avtalet för Öresundsbron till bizzen från Brobizz.
 

Laika 730

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
6048
Medlemskap
2024
BroBizz är en dosa som du köper hos BroBizz A/S i Danmark. Den kostar en engångssumma (som du får tillbaks när du återlämnar dosan ?). Bro Bizz fungerar i Norge på många vägar och även i Österrike för bilar över 3.5 ton.
Den kan kopplas till Bropass som gäller Öresundsbron och då får du betala en engångssumma varje år för att åka billigare över öresundsbron. Om du går med i Club Store Baelt, kan du visa dosan i "kontantkön" och få rabatt.
Håkan
 

NiclasSve

HBK Intresserad
Inlägg
36
Kommun
Jönköping
Nu har det löst sig efter att jag ringde kundtjänst och fick ett mycket trevligt bemötande och bra hjälp.
Dels så skulle jag ingenstans fylla i mitt svenska registreringsnummer vid beställningen av Brobizz, jag skulle hoppa över alla steg och direkt gå till uppgiften om husbilens vikt och drivmedel samt miljöklass.
Därefter gick allt igenom. Dock lyckades jag inte logga in på kontot men de hittade en bugg under vårt samtal och nu fungerar det att logga in. Hade bara hoppats få bizzen hemskickad innan vi åker måndag 27/6.
 

redtop2

HBK Medlem
Inlägg
127
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
25674
Medlemskap
2024
Man måste inte ha en bizz från Öresundbron för att åka billigare över bron, avtalet går att knyta även till andra bizzar. Det går tex. att teckna (och betala) ett Bropass-avtal direkt via sitt konto hos Brobizz, vilket automatiskt knyter (rabatt-) avtalet för Öresundsbron till bizzen från Brobizz.
Nej, helt rätt att man inte måste ha bizz från Öresundsbron för att åka billigare över bron, osv. Men det var ju inte det som var frågan. Problemet var att det inte gick att logga in+mailadress inte existerade osv....Det låg alltså nära tillhands att man inte visste skillnaden mellan de bägge "bizzarna". Hade själv en fråga som gällde bizz för ca 20 år sedan, och hamnade då hos Brobizz (d v s inte hos Bropass).... Det är många som under årens lopp gjort samma misstag.
(sen är det också så att Bropass också kan användas på många ställe, t ex Norge så det ena utesluter inte det andra.)
Bra att det löste sig för dig NiclasSwe !
 
Toppen