• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Brennerpasset

F

F.d. 27618

Guest
Hej!
I somras gjorde vi vår allra första tripp med vår husbil. Vi reste via Tyskland och Österrike ned till Italien, resan gick smidigt ända till vi kom fram till Brennerpasset. Vi stannade till efter vägen emot Brenner och frågade på bensinmackar om man kunde köpa vägpass men alla sa att det kunde Man inte utan man betalar i automater vid början på passet. Nöjd med svaret så rullade vi vidare för att slutligen komma fram till vägtullen.

Vädret var riktigt dåligt, det blåste och regnade och dimman låg tät. Jag rullade fram med husbilen mot fållan där det stod creditcard, kom fram till bommen och stoppade in mitt kort. Får då meddelande om att streckkoden är ogiltig, provar några gånger till, men med samma resultat. Trycker då på felknappen vid bommen, det sprakar till i en högtalare och en röst på tyska säger något (vinden och radiobruset, samt en tomgångsputtrande dieselbil, tillsammans med mina mina närmast obefintliga tyskakunskaper gjorde det omöjligt att höra något). Jag säger på engelska att mitt kort inte fungerar har provat både visa och MasterCard, då får jag grönt ljus och bommen åker upp.:wideeyed:

Det visar sig att kön jag stod i var för förköp och inte kreditkort!? Det fanns ju ingen som tillhandahöll förköp och creditcard verkar inte inbegripa visa eller MasterCard verkar det som. Men hursomhelst jag svängde in på första macken efter vägtullen och gick in och förklarade att jag inte betalat och nu ville betala avgiften. Mannen i kassan tittade på mig och undrade hur jag ens kommit in i Brennerpasset utan att betala. Jaja inte kunde jag betala där heller.

Får väl se om det dimper ner en räkning i postlådan!
 
Toppen