• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bredbandsbolaget Stream

P1an

FD HBK Medlem
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
22033
Medlemskap
2022
Hej är det någon som provat eller använder bredbandsbolagets Stream tjänst?
Fungerar det bra i husbilen? Antar att det beror på mottagning på mobilen eller surfplattan. Drar det mycket gb av mobil abonnemanget? Helst wifi så klart men det han man ju sällan när man fricampar.

/Petri

Sv: Bredbandsbolaget Stream

Tydligen så har jag viaplay to go i mitt abb. som fungerar likadant, men då kvarstår min undran ang. hur mycket gb drar det? om man kör utan wifi.och vill se på tv.

/Petri

Beträffande Viaplay, från deras hemsida:

Bredbandskonsumtionen hos Viaplay varierar beroende på vilken bildkvalité som strömmas.

När man tittar i Högst (HD) räknar vi med att du förbrukar upp till 2,5 GB/h.
Vid användning av kvalitén Hög (HD/SD) förbrukas högst 1,8 GB/h.
Om du spelar upp en sändning i kvalitén Mellan förbrukas som mest 500 MB/h.
När materialet spelas upp i den lägsta kvalitén Låg förbrukas upp till 150 MB/h.
Det är din bredbandsuppkopplings styrka som bestämmer vilken ström som används. Detta innebär i praktiken att en stark internetuppkoppling automatiskt använder Högst, medan en svag internetuppkoppling istället använder Låg eller Mellan.

På PC, Mac och Android/iOS har du möjlighet att manuellt ställa in vilken kvalité som ska användas. Mer information om hur man går tillväga samt vilka bredbandshastigheter som vi rekommenderar finns att hitta i artikeln Hastighetsrekommendationer för internetanslutning.

Borde gälla motsvarande hos Bredbandsbolaget - kolla på deras hemsida för säkerhets skull. Jag hinner inte surfa dit/kolla just nu. :o:

Jaha du ser, det hittade inte jag tackar. Som vanligt kanske inte letade tillräckligt :twitcy:

Den behöver minst 6 Mbit/s så ca 2.7 Gb i timmen grovt räknat

Tillbaka
Toppen