• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bredband Fiber.

Snarken 2

FD HBK Medlem
Inlägg
520
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1271
Medlemskap
2021
Hej
Jag har nu fått in fiber i kåken och har tänkt ominstallera bredbandet, kanske byta till någon annan leverantör.
Har nu Telia.
Nu till frågan.
Vilken operatör är bäst, och billigast?
Hade tänkt mig 100/100 i hastighet.

Snarken 2
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.809
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Bredband Fiber.

Välj gärna en mindre lokal aktör, roligare att gynna och oftast mycket bättre support. Undvik Telia, de har inte gjort något rätt här på landsbygden.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Bredband Fiber.

Vet du vilka aktörer du har möjlighet att välja mellan?
Vi har Bahnhof och är väldigt nöjda, både vad det gäller deras driftsäkerhet, pris som kundtjänst.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Bredband Fiber.

Som alltid finns det olika åsikter om det mesta.
Vi har öppen fiber från telia och använder också telia som leverantör av breband, telefoni och tv.
Har aldrig upplevt så lite strul med tidigare leverantörer. De uppstartsproblem vi upplevde i samband med installationen, bestod dels av ett eget hanteringsfel, som vi fick snabb och professionell hjälp med, dels av en beställd tjänst som telia missat att lägga in. Det felet rättades oxkså till direkt och kompenserades omedelbart med ett antal fria hyrfilmer.
Svågern, som också nyligen bytt till telia (bredband och tv via adsl), är också jättenöjd, jämfört med de strul han haft tidigare.

Så man kan kanske ha tur ibland och ha otur ibland när det gäller samma leverantör.
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.809
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Bredband Fiber.

Mitt råd att undvika Telia beror på deras sätt att utnyttja sin dominerande ställning. De underhåller inte kopparnätet och när det rasar så lägger de ner telestationer utan hänsyn. Tycker man kan gynna lokala mindre operatörer som connect2ip, Vökby etc.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.294
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Sv: Bredband Fiber.

Vi har öppen fiber från telia och använder också telia som leverantör av breband, telefoni och tv.

Samma här! Mycket nöjda med pris och leverans.

Välj gärna en mindre lokal aktör, roligare att gynna och oftast mycket bättre support. Undvik Telia, de har inte gjort något rätt här på landsbygden.

Har dom (lokal leverantör) koppartråd som du efterfrågar?

Vi är mycket nöjda med Telias support och ansvarstagande när vi hade problem med ADSL (kopparbredband).
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.809
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Bredband Fiber.

"Har dom (lokal leverantör) koppartråd som du efterfrågar?"

Liksom säkert de flesta här så har jag haft Telias kopparförbindelse. Deras sätt att utnyttja sin monopolställning gör att jag undviker allt vad Telia heter.
Har numera fiber i ett byanät som är anslutet till Wexnet's öppna nät.
 

sören.h

HBK Medlem
Inlägg
141
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1289
Medlemskap
2024
Sv: Bredband Fiber.

Har du öppen fiber prova dom härhttp://www.ipsweden.se/WebPage.Start.aspx 228 per månad för 100-10
Fungerar perfekt.
/Sören
 

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Inlägg
397
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2024
Sv: Bredband Fiber.

Har du öppen fiber prova dom härhttp://www.ipsweden.se/WebPage.Start.aspx 228 per månad för 100-10
Fungerar perfekt.
/Sören

I deras villkor: "Bredband/Internet kan enbart erbjudas hushåll anslutna till Varberg Energis fibernät, net@seaside."

Annars var det ju ett bra pris...
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Bredband Fiber.

Jag kommer att välja Bahnhof när vi, någon gång nästa år, får fiber. Just av ovanstående orsaker.
Som det ser ut just nu vad gäller tjänster så blir det nog inte s.k. Tripleplay.
Det blir nog en leverantör för varje del. Men det kan hända mycket innan vi får det inkopplat.

//Stefan
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.809
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Bredband Fiber.

Fast telefon känns helt överkört av mobilen så det känns inte längre aktuellt. Inte heller tv via tablå känns aktuellt, det finns play-tjänster för de flesta önskemål. Behåll istället antennen på taket att ta in gratiskanalerna Tv1-TV4 med och kör resten via Appletv eller Chromecast. Både billigare och betydligt bättre!
 
Toppen