• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Brandrök

Sv: Brandrök

Nu börjar brandröken breda ut sig över Hallstahammar också. Jag trodde skogsbranden var långt bort?

Vi får väl se vilken riktning det blir under dagen! Vinden verkar snurra runt i olika riktningar! Det finns och har funnits rök och sot i Västerås och också i Falun/Borlänge. Elden är visst nu bara en mil fr Norberg.

Nu börjar vi få lite grått i luften här också men ingen starkare röklukt än. Håller alla tummar och tår!

Vilken hjälteinsats räddningspersonalen gör och vilken frustration de måste känna. Man känner sig nog ganska liten i detta kaos.

Inger

Som tur är blåser vindarna rätt för oss. men röken har hittat över Mälaren nu.
Vänder vinden så får vi hit eländet.

Den här bilden är tagen mot våra grannar tvärsöver åkern. Alldeles vitt i skogskanterna runtom. Hoppas inte vinden vrider sig hitåt! Än är ju inte faran över.

Lång dags färd mot natt känns det som!

Inger

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    1,1 MB · Visningar: 2

image.jpg
Vi är omringade av röken som svider i ögonen och sticker i halsen! Bor ca 10 km från nuvarande brandområde. Dock nästan vindstilla i dag. Hoppas vattenbombningen kan börja snart!

Tillbaka
Toppen