• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bra pris på Ipad mini

Nenne

HBK Medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
191
Medlemskap
2025
Köpte igår en Ipad mini 32G minne med 4G anslutning för 3990:-. Media Markt
i Växjö har tillfällig prissänkning på den svarta modellen. Kanonpris.

Mvh
Nenne

Sv: Bra pris på Ipad mini

Jag valde 4g-paddan enbart för att få med gps-funktionen.

Mvh
Nenne

Jag skaffade 64:an för samma pris som 32:an förra veckan.
Antagligen betyder ryktet om en ny Mini att detaljisterna inte vill ligga med stora lager.

Den nya Minin är troligen anpassad till befintligt LTE-nät.

Vad betyder LTE-nät?

Jag har läst att pekskärmens material skall bli bättre på nya mini. Men jag tycker inte att det är något fel på Denna som är nu

Så vitt jag förstår så kan man köra 3G i denna paddan om man inte har tillgång till ett 4G-abonnemang. Eller hur Knarrevik?

Jovisst, med operatören Tre kommer du upp i hastighet på 20-30 Mbit/s.

image.jpg

4G använder 800 MHz-bandet. Om det inte finns täckning för 4G så går plattan automatiskt in på 3G istället. Och om det inte finns 3G heller så går den i på GSM.

4G finns numera utbyggt i många städer i Sverige, men på ute landsbygden där vi husbilister brukar vara lär det dröja förstås.

Senast ändrad:

Det används flera olika frekvenser, det som iOS-grejorna stödjer är 1800 MHz.
Tele2 och Telenor håller på och bygger ut det nu, främst i Stockholm, Göteborg och Malmö. Men det kommer fler.
Telia har inte sagt något om/när de kommer att avsätta en del av 1800MHz-utrymmet för LTE än.

Det blev lite rörigt med frekvenserna. Europa använder ofta andra än övriga världen. Jag tänkte bara på Telias. Sorry!

Har någon av er som använder Ipad fått problem med att den startar inte efter uppdateringen i går. Nu visas bara äpplet sedan händer inget. Har tvågsstannat den med start och programknappen inne men det hjälper inte.

Starta iTunes på datorn och anslut iPad med sladden.
Håll sedan inne Hem o Avstängningsknappen tills kabel o iTunes visas på iPad.
Då återställs iPad och det tar en stund.
Svara Ja/Ok på frågan om iPad ska fabriksåterställas.
Detta tar en stund så hav tålamod.

Tillbaka
Toppen