• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bra hållare för surfplattor

B

Bengt & Gunni

Guest
Har nyss monterat en Brodit hållare för surfplattor.I mitt fall en Nexus 7,men hållaren finns till många olika plattor.Stabil hållare med kulled i fästet.Det finns också modellanpassade fästen till olika bilar.Jag valde dock att göra ett eget fäste ,fick placeringen på ett bättre ställe då.

// Bengt

Bilagor

• DSC_0200 (800x531) (640x425).jpg
    DSC_0200 (800x531) (640x425).jpg
    175,5 KB · Visningar: 24
  • DSC_0201 (640x425).jpg
    DSC_0201 (640x425).jpg
    179,8 KB · Visningar: 13
F

F.d. 2886

Guest
Sv: Bra hållare för surfplattor

Snygg hållare och bra placering.
Kan man få se en bild på hur du har satt fast den?
Funderar också på en Nexus 7

Mvh / Richard

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Håller helt dig dig. Här prövat dom flesta fästena tills jag fick ett råd att testa Brodit.

B

Bengt & Gunni

Guest

Jag sågade till en träbit så den passade in i facket bakom,fäste med träskruv på över och undersidan.Facket måste demonteras för att komma åt.Det sitter med plastnabbar på kortsidorna.Man får låta träbiten sticka ut ca 20 mm så att det finns plats att vinkla plattan.
// Bengt

Bilagor

• DSC_0202 (800x531) (640x425).jpg
    DSC_0202 (800x531) (640x425).jpg
    161,4 KB · Visningar: 12

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Blir det inte svårt att flytta blicken från så långt från vägen?
Ju äldre man blir desto svårare är det att ställa om fokus från fjärran till nära och från ljust till mörkt och vice versa.

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Har inga problem med det, tvärtom så är fördelen med att ha allt samlat till vä. undan för solreflexer, värme samt att man även har ett getöga på backspegeln.
Inget jox som skymmer radio och sikt framåt. Har också testat olika fästen och tycker att Brodit har lyckats bäst. Kanske inte billigast... men fungerar stabilt och bra.

Bosse

Bilagor

• brodit.jpg
    brodit.jpg
    61,4 KB · Visningar: 14
B

Bengt & Gunni

Guest

Jag har navigatören på högersidan,så det är ju bra om hon kan ha koll på skärmen när vi kör.Jag har haft min gamla Garmin på ungefär samma plats o det har funkat för oss.Det är nog lite individuellt hur man vill ha placeringen plus att man får ta hänsyn till bilen så att inte andra funktioner blir svåra att nå.

// Bengt

Arne B

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2025

Bra placering för föraren
IMG073.jpg

Ingen bra placering vid krock för passageraren
IMG072.jpg

Söker eventuellt något/hitta på något i mitten över radion.
Har 2 din radio.

Senast ändrad:
Toppen