• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Boxer ingen bild

lassewalle

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2026
Har ett problem med mitt Boxerkort , det fungerar hemma i Tv n men när jag sätter det i bilens kortläsare så hittar den inga kanaler .

I en bilen har jag ett depositionskort från Canal Digital som fungerar på de fria kanalerna.

OYSTER Digital 85cm

Har provat med båda Ca modulerna och väntat ca en timme på bild .

Lasse

Sv: Boxer ingen bild

Ifall du har en "vanlig" tv-antenn på HB så byt till den bak på tv'n, eller prova med en digital-inomhusantenn så borde Boxer funka.

Ursäkta, måste ändå fråga om du är helt säker :o:.

Har du verkligen en TV som bara har en satellitmottagare inbyggd.
Det vanliga är annars att det finns både satellitmottagare, analogmottagare och digitalmottagare inbyggd i TV'n.
I menyerna så brukar man då kunna välja vilken mottagare som sökningen skall ske med.
Man skall i så fall välja digitalmottagaren som brukar heta DTV i listan.
Vid rätt sökning så skall du då t.o.m. kunna se TV1, TV2, 4'an, 6'an och några till utan varken CA-modul och kort från boxer instoppat i TV'n.
Och som ovan, du måste naturligtvis ha en "vanlig" antenn för marksändning inkopplad till TV'n.

Måste också fråga (ursäkta igen :o:). Du stoppar väl inte in Boxers CA-modul och och kort i en separat satellitmottagare utan i TV'ns egen slot för CA-modul.

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:

Många Oysters har inbyggd mottagare för marksänd TV så stoppar man i boxerkortet och har vanlig TV-antenn inkopplad till Oyster-mottagaren kan man söka och lagra marksända kanaler via den gula knappen nere till vänster på Oyster fjärrkontrollen.

Anders

Tillbaka
Toppen