• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Boxer ingen bild

lassewalle

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Har ett problem med mitt Boxerkort , det fungerar hemma i Tv n men när jag sätter det i bilens kortläsare så hittar den inga kanaler .

I en bilen har jag ett depositionskort från Canal Digital som fungerar på de fria kanalerna.

OYSTER Digital 85cm

Har provat med båda Ca modulerna och väntat ca en timme på bild .

Lasse

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Sv: Boxer ingen bild

Ifall du har en "vanlig" tv-antenn på HB så byt till den bak på tv'n, eller prova med en digital-inomhusantenn så borde Boxer funka.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Ursäkta, måste ändå fråga om du är helt säker :oops:.

Har du verkligen en TV som bara har en satellitmottagare inbyggd.
Det vanliga är annars att det finns både satellitmottagare, analogmottagare och digitalmottagare inbyggd i TV'n.
I menyerna så brukar man då kunna välja vilken mottagare som sökningen skall ske med.
Man skall i så fall välja digitalmottagaren som brukar heta DTV i listan.
Vid rätt sökning så skall du då t.o.m. kunna se TV1, TV2, 4'an, 6'an och några till utan varken CA-modul och kort från boxer instoppat i TV'n.
Och som ovan, du måste naturligtvis ha en "vanlig" antenn för marksändning inkopplad till TV'n.

Måste också fråga (ursäkta igen :oops:). Du stoppar väl inte in Boxers CA-modul och och kort i en separat satellitmottagare utan i TV'ns egen slot för CA-modul.

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:
F

F.d. 1470

Guest

Många Oysters har inbyggd mottagare för marksänd TV så stoppar man i boxerkortet och har vanlig TV-antenn inkopplad till Oyster-mottagaren kan man söka och lagra marksända kanaler via den gula knappen nere till vänster på Oyster fjärrkontrollen.

Anders

Toppen