• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Borttappad nyckel

MB73

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
31319
Medlemskap
2024
Ja det här med husbil började inte helt smärtfritt. Var hos en husbilsförsäljare som tyckte att en bra verktygslåda är viktigt att ha med sig även om husbilen är ny. Inte trodde jag att verktygen skulle behövas för att plocka ner inredningen för att bakvägen komma in i garaget. Efter att konstatera att nycklarna inte går att finna inne i bilen och ingen har lämnat in dem i receptionen så inser jag att de troligtvis ligger inlåsta i garaget. Tre timmar senare lite våld och ganska mycket tålamod kom jag mig in i garaget och till vår lycka låg de där. Nu blir det till att ha med extra nyckel i fortsättningen.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Fattar inte , om jag skulle tappa min husbilsnyckel så hjälper det inte mig hur mycket verktyg jag har med mig då de är inlåsta i husbilen. Men grannhusbilen har kanske att låna ut? Kommer man in i bilen kan man ju bo men inte köra.
 

Sundgren

HBK Medlem
Inlägg
123
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
29291
Medlemskap
2024
Nu vet jag inte vad du har för bil men ....Hur är det praktiskt möjligt att låsa in nycklarna i garaget?
 

MB73

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
31319
Medlemskap
2024
Fattar inte , om jag skulle tappa min husbilsnyckel så hjälper det inte mig hur mycket verktyg jag har med mig då de är inlåsta i husbilen. Men grannhusbilen har kanske att låna ut? Kommer man in i bilen kan man ju bo men inte köra.
Bodelen var aldrig låst när jag upptäckte att nycklarna saknades.
 
Senast ändrad:

Sundgren

HBK Medlem
Inlägg
123
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
29291
Medlemskap
2024
Det var inte särskilt svårt. Bara att lägga nycklarna i garaget stänga till luckan och vrida om och trycka in vreden. Förutsätter att man lämnat vreden i låst läge.
Ok då förstår jag. På min McLouis kan man stänga vreden för hand men för att låsa krävs nyckel utifrån. Därav min undran.
 
Toppen