• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elsystem Borttagning av bilradio

Junis

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
17471
Medlemskap
2025
Hur gör jag för att ta ut bilradion. Frågan är hur jag får loss ramen runt radion och dess skärm. Sitter i en Knaus TI Vansation årsmodell 2021 i Fiatchassie.
Vill inte förstöra något och helst inte några killgissningar.
PXL_20251214_100753756 (002).webp

Jag tog bort ramen runt min Blaupunkt i min 2020 Hobby på Ducato när jag bytte till Azom. Ramen liknade din, förutom att mina rattar satt i spelaren och gick inte genom ramen. Ramen drogs rakt ut. Fick in smala plastverktyg mellan ramen och din2 hålet. Vickade försiktigt och drog sedan rakt ut. Kan du först dra av rattarna kanske din Pioneer sitter fast på liknande sätt.

Hur gör jag för att ta ut bilradion. Frågan är hur jag får loss ramen runt radion och dess skärm. Sitter i en Knaus TI Vansation årsmodell 2021 i Fiatchassie.
Visa bilaga 242920
Sök fram den på youtube och kolla nån som monterar den. Sen gör du bara omvänt... om du inte rentav hittar nån film där dom byter en sån radio till nån annan

Sök fram den på youtube och kolla nån som monterar den. Sen gör du bara omvänt... om du inte rentav hittar nån film där dom byter en sån radio till nån annan
För att underlätta sökandet underlättar det väldigt bra om man vet modellbeteckningen på Pioneer-apparaten. Jag har nämligen hittat många olika monteringsanvisningar på nätet – beroende på modell.

Pålle

Senast ändrad:
Visa bilaga 242920
Jag har också en Pioneer men lite äldre modell. För den kan man se i manualen hur ramen är fastsatt. Eftersom din radio är nyare borde det finnas (installations)manual på nätet till den också, och kanske finns svaret där.

Tillbaka
Toppen