• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bortfepplad Garminkarta

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag får inte fram någon karta längre på min Garmin 660. Troligen försvann den när jag försökte lägga in nya pois. Vad göra? Köpa ny karta till denna relativt gamla GPS verkar fånigt eftersom man tydligen kan köpa en ny GPS för i stort sett samma pengar. Inget fel på 660:n; den har fungerat bra tidigare.

Jag har försökt få tillbaka min karta via Garmin men dom tycks inte vara särskilt intresserade av att hjälpa mig, så vet någon här vad man göra så blir jag glad!

Jappe

F

F.d. 25168

Guest
Sv: Bortfepplad Garminkarta

Hey Jappe

Sidder en RESET knap, under gpsklappen, prov at reset först

bruger du inta Webupdater Garmin | WebUpdater

Den opdaterer din software

registrer din garmin och Installera Garmin Communicator-insticksprogram
den opdaterer dine kartor

Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Hej,Carnival!

Jag har provat allt det du föreslår men det hjälper inte!

Kartorna är och förblir borta. Allt annat fungerar dock i GPS-en.

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Leta efter MPFullEurope.gpi och MPFullEurope.unl i papperskorgen. Kanske tog du bort dem med andra gpi-filer?

För du har väl inte tagit bort själva kartan GMAPPSUPP.IMG? Den är på nästan 1,7 GB. Den ligger i rotmappen.

Senast ändrad:
F

F.d. 25168

Guest

Kan väre du har for lidt hukommelse efter nye Poi's.

Jeg måtte bruge et 2GB indstikskort for at kunne have detaljeret map på min Garmin.

Innan jeg installarede det nye map med mapsource på indstikskortet, ryddede jeg op i navigatoren efter denne:

"
Så har jeg fået plads til det fulde europakort 2010.20 på min 2GB Nüvi660FM. Det fulde kort!

Først tog jeg en backup af det hele - osse det tar noget tid. Derefter gav jeg mig til at rydde ud:
o Fra roddrevet er fjernet brugsanvisningen nuvi_610-660-670_OM.pdf
o Fra 'Audible' er alle filer fjernet
o Fra 'Garmin' er fjernet et evt gmapsupp.img (additional maps - findes ikke nødvendigvis)
o Fra 'Garmin/vehicle' er fjernet de fleste 'køretøjer' - kun et par stykker er tilbage
o Fra 'Garmin/voice' er fjernet de fleste stemmer. Kun Dansk, Dansk - Nanna og nogle få andre (ialt 26.502 kb) er bevaret
o Fra folderne 'JPEG' og 'MP3' er alt fjernet
o Fra Screenshot (hvis folderen eksisterer) er alt fjernet.

Dette efterlod plads nok til at installere det fulde kort - og så er der endda 104 KB tilovers til nogle få screenshots og en lille CD-plade
"

Grunden til jeg gjorde detta, var at den nye kort ikke viste detaljeret over europa, manglende veje och byer osv.

efter at have frugjort hukommelse på navigatoren och installeret kortet på indstikskort virker alt perfekt ( også med GPI filer med billeder og tekst )

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag kanske inte gör så mycket nuförtiden men när jag gör något så gör jag det ordentligt så kartan är helt borta ur navigatorn. Jag har faktiskt en GPS till, en Garmin 250 som jag använder dagligen och som jag inte har lyckats förstöra än. Kanske kan man ladda över kartan från den till 660-an?

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det blir nog svårt eftersom den måste låsas upp med ny kod för den andra navigatorn (unl-filen).

Jag har en kartfil som år upplåst, man kanske skulle prova den? I så fall kan jag skicka en dvd med filerna. Försöka duger.

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

En DVD med kartfiler tar jag gärna emot eftersom jag nästa vecka får besök av en datormänniska som är bra på sådant här.Själv skulle jag inte ens drömma om att använda mig av DVD:n. Tack på förhand, Knarrevik och kan jag hjälpa dig med något i framtiden så tveka inte.... Jag tror inte att det skulle bli något i datorvärlden i så fall men det finns ju andra världar också.

Jappe

Toppen