• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bornholm

F

F.d. 53358

Guest
Vi har precis kommit tillbaka till Sverige, efter en vecka på Bornholm. Vi campade på Nordskovens camping norr om Rönne. Priset tur o retur med färja och en veckas camping var 3 330:- vilket jag tycker var helt ok.
Vi träffade många trevliga öbor, som gav oss tips om vad vi borde titta på. Efter kriget låg stora dela av Rönne i ruiner, då skänkte svenskarna en massa trähus, som vi var och tittade på. Många av de Danska husen är byggda som korsvirkeshus och målade i alla regnbågens färger.
Vi åkte runt ön och blev förvånad över hur kuperat lanskapet är och hur fina vägarna är. På Svaneke är det väldigt trångt, ett tak hängde ut över vägen, jag skrapade lite på markisen, men inte värre än att det gick att tvätta bort, men det kunde gått mycket värre. Så en varning är på plats, titta även uppåt.
Cykelvägarna är välutbyggda. De som cyklade runt ön, lämnade packningarna på en bilkärra som kördes till önskad plats. Denna service har jag inte sett någon annan stans. Tyvärr kunde vi inte utnyttja denna service, då Ritva är handikappad.
Nu befinner vi oss på Marias camping i Mellbystrand och blir här några dagar, därefter hem och tvättar, betalar räkningar. Sedan drar vi iväg till Åland, får se när vi kommer hem efter detta.
Ha en trevlig sommar!
 
Toppen