• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bordet sitter fast! VW multivan 95

F

F.d. 20754

Guest
Hallå. Jag är helt färsk i den här välden, vet inte ens om jag frågar det här i rätt forum (har någon tips på vart det är bättre att jag vänder mig så mottages det gärna). Men, jag har en VW multivan -95 som är campinginredd där det infällda bordet sitter fast. Grejen ör den att jag inte har någon instruktionsbok så jag vet inte hur mekanismen bakom fungerar. Är det någon som erfarenhet av hur det är tänkt att man ska bete sig för att öppna ett sånt här bord när det inte är trasigt? Min chansning är att det funkar dom en kökslucka där man trycker det inåt för att det ska lossna, men jag är inte säker. Tänkte att jag skulle vädra frågan innan jag tar till kofoten. Tack, Max
 
F

F.d. 29824

Guest
Sv: Bordet sitter fast! VW multivan 95

Det borde släppa som du själv säger, tryck in det i nederkant då skall det gå att fälla ut.
Ulf
 
F

F.d. 20754

Guest
Sv: Bordet sitter fast! VW multivan 95

Ja. Problemet är bara att det har fastnat helt. När man trycker tillräckligt hårt blir det stumt, men spärren lossnar inte ändå. Men det skulle vara intressant om någon kunde dela med sig hur mekanismen där bakom fungerar och var den sitter, tänker att man likt en biltjuv kan ta sig in bakom borden och försöka lirka upp det.
 
F

F.d. 29824

Guest
Sv: Bordet sitter fast! VW multivan 95

Du får nog bli lite våldsam, jag tror att den kan hänga sig på nån kant. I.o.f.s. några år sedan jag höll på med det men jag vill minnas att det kunde låsa sig och bordet var löst i nerkant, men med våld och lirkande så gick det.
 
Toppen