• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bordatlas till Garmin Nuvi

• Startad av Startad av F.d. 25023
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 25023

Guest
Jag har försökt att ladda in ställplatserna i Bordatlas till min Nuvi 660 med följande metoder:

1. Laddade ner Bordatlas komplett som GPI-fil och konverterade till .csv med Poiedit
därefter försökte ladda till Garmin med Poiloader, som vägrade

2. Försökte ladda HBK-pois med BordAtlas till garmin med Poiloader, allt annat gick ok, men inte Bordatlas, Poi-Loader sa att filen gick inte att ladda ner.

På sidan Reisemobil International - Stellpltze fr Ihr Navigationsgert. på Reisemobil, säger de att Bordatlas skall laddas till Garmin direkt från deras webb-plats med Garmin Communicator från Reisemobils webb-plats, inte med Poi-loader! Går det utan att man blåser alla andra POI's man har redan laddat in i Garmin?

Vad gör jag?

hälsning
jyrki

Sv: Bordatlas till Garmin Nuvi

Försök med csv-filen direkt! Titta under "Textformate" längre ner på sidan! Så gjorde jag och det funkade, men vid min resa resa till Moseldalen i maj fick jag köra många extramil pga att många av ställplatserna var nedlagda. Så lita inte för mycket på Bordatlas. Jag tror Womo har bättre koll.

Senast ändrad:
Tillbaka
Toppen