• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bordatlas i Garmin

J

Jarn

Guest
Jag har laddat ner den senaste versionen av Bordatlas stellplatser i min Garmin 1490.

Det var inga problem, smidigt o enkelt.

Nu undrar jag om man kan välja vid vilken zoom nivå som man vill husbilsikonerna skall visas på.

Som det är nu måste jag zooma in till 50m nivån för att se dem. Jag skulle vilja kunna se dem på en mera översiktlig nivå.

Är det någon som vet om detta går att ändra och i så fall var. Eller man skall välja det vid installationen ?
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Bordatlas i Garmin

Vi har Garmin 660, verkar vara lika, man måste zooma ner till mycket låg nivå!
Jag skulle uppskatta att man såg de vid vanlig skärm när man kör!

hälsning
jyrki
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.943
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Bordatlas i Garmin

Samma i Garmin 765. Har dock ställplatserna nerladdade i AutoRoute i pc:n också. Där är problemet det omvända. De syns hela tiden. Det innebär mycket blått när man zoomar för lite mer överskådlighet. Man får välja bort hela lagret och sedan importera igen.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Bordatlas i Garmin

Hej!

Har haft samma erfarenheter med ställplatserna i Garmin och AutoRoute.
Tycker nog att den gamla hederliga bokformen av Bordatlas inte är så dum, när man väl lärt sig hitta i den. Det går ju att finna bra platser även utan elekroniken.

Roadglider
 
Senast redigerad av en moderator:

California

HBK Medlem
Inlägg
297
Kommun
Gotland
HBK-Nr
1215
Medlemskap
2024
Sv: Bordatlas i Garmin

Precis, Roadglider: Spana i boken, styra dit med GPS:n.

Det tycker vi är en bra väg att finns bra väg (!).
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Bordatlas i Garmin

Selv foretrekker vi Promobil sin Stellplatzatlas, den er geografisk ordnet så det er enklere å finne de stedene en ønsker. Er det en bestemt by vi skal finne plass i så er Reisemobil sin best, men ofte ønsker vi å finne noe i et område....
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Bordatlas i Garmin

Jag håller nog med Knut att Promobils ställplatsböcker passar oss bättre.Vi hade bordatlas från början,2000,men bytte snart ut den.
Anders.B
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.943
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Bordatlas i Garmin

Jag som har använt alla argument i hela världen för att få köpa en minipc för navigering och hitta ställplatser med...,osså förslår ni böcker! Den här tråden måsta jag dölja för min fru! :)

Är det någon som testat ADAC:s ställplatssammanställning i jämförelse med Promobil och Reisemobil? Jag gillar ADAC:s campingführer, fast det gäller att bläddra i den medföljande kartan.
 
Toppen