• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bordatlas hjälp!

Öckerö-bo

HBK Medlem
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
839
Medlemskap
2026
Har precis köpt oss en IPad och tänkte jag skulle kunna ladda ner Reisemobils bordatlas. Men tyvärr fattar jag ingenting"i vanlig ordning"skulle säkert vissa säga! Finns det någon där ute som har svaret på gåtan. I så fall stort tack! Mvh.Lasse o Ingela

F

F.d. 4220

Guest
Sv: Bordatlas hjälp!

Hur menar du med "ladda ner"?

Den finns inte som e-bok, vad jag vet. Däremot tillhandahåller de filer för att ladda in i GPSer. Det är dem jag använder för att skapa filen man kan ladda in i iGO navigator (se länk i min signatur).

Eller så laddar du in filen i appen Poi Viewer.
Kompetterar du med Bordatlas konkurrent, som har en app; Mobile Life +, så har du det du eftersökte. (I hastigheten hittade jag bara gratisversionen. Men jag antar att man kan köpa den riktiga inne i appen.)

//Stefan

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Kanske du menar Promobils Mobil Life + som STACT påpekar?
Den kostar endast 45 kr och finns på App Store. Om du sedan inifrån appen hämtar databasen med alla ställplatserna kan du använda appen utan att vara uppkopplad. Enligt min mening är det den bästa appen för att hitta och få upplysningar om flera tusen ställplatser på kontinenten. Direktkoppling finns till flera navigeringsappar för att på så sätt få röstnavigering till målet.

image.jpg

Öckerö-bo

HBK Medlem
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
839
Medlemskap
2026

Ett stort tack för hjälpen! Tror jag lyckades med att ladda ner promobils ställplatser. Om jag fattar det rätt kan jag då använda den ner i Europa utan att vara uppkopplad och trycka in koordinaterna på Gps'en? Lasse!

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Glöm inte att hämta databasen med alla ställplatserna innan resan börjar. Först då kan man hitta ställplatser offline. Detta gör du under settings/updates i appen.

För att göra det ännu enklare kan du också köpa och ladda ned navigeringsappen Sygic så kan du navigera direkt utan att krångla till det med en fristående GPS. Appen för några hundringar är klart bättre än en vanlig GPS.

Toppen