Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Klarar inte handlaren att få fram skatten, ska du kanske leta efter en mer seriösÄr all bonus malus avskaffad? Någon som vet vad skatten är på en Eura mobil profilera 726 årsmodell 24 är? Kan inte hitta detta då handlaren säger sig inte veta.
Jag tror att malus skatten är borttagen från februari 2025, man bör ringa eller mejla till transport styrelsen det är ingen ide att gå in på deras hemsida den stämmer inte alltid....Ja, malus avskaffades i feb -25.
Här kan du räkna ut skatten om du vet koldioxidutsläppet som bör står på reg.beviset.
Det är det lägre beloppet "efter 3 år.." som är det rätta beloppet
![]()
Malus – för bilar med höga utsläpp - Transportstyrelsen
För bilar med höga utsläpp tas en förhöjd fordonsskatt – malus – ut i tre år från det att fordonet blir skattepliktigt för första gången.www.transportstyrelsen.se
Malus ÄR borttagenJag tror att malus skatten är borttagen från februari 2025, man bör ringa eller mejla till transport styrelsen det är ingen ide att gå in på deras hemsida den stämmer inte alltid....
Jag skrev ju att malus är borta....Jag tror att malus skatten är borttagen från februari 2025, man bör ringa eller mejla till transport styrelsen det är ingen ide att gå in på deras hemsida den stämmer inte alltid....
Det är inte säkert att den summan som står där stämmer skillnaden för mig är ca:2347 krTa registreringsnumret på bilen (eller en lika dan) och kolla skatten på transportstyrelsens hemsida.
Varför det står 7192 kr/år för din bil kanske jag kan svara på.Du kan mejla transport styrelsen och få den exakta års skatten, det som står på deras hemsida stämmer inte alltid, jag fick ett svar på min mejl att jag har en års skatt på 4845kr. På deras hemsida så ska min skatt vara på 7192 kr/år, varför det blir så har jag inte fått svar på.
Med andra ord man kan inte lita på deras hemsida alltid...
Tack för svaretVarför det står 7192 kr/år för din bil kanske jag kan svara på.
Använder man beräkningen som länkas till i #2 så får man för din bil 4845 kr/år när malusskatten försvunnit precis som Transportstyrelsen svarat dig.
I det fält som Transportstyrelsen benämner "Årsskatt" visas ett helt års skatt som beräknas med datum beroende vilken "årsförfallodag" bilen har. Och den räknas ut beroende vilken sista siffra du har. Så just nu är din bil troligen inne på ett år som består dels av en period med malusskatt och en period med icke malusskatt. Tillsammans ett år. Därför blir "Årsskatten" en kombination av de två.