• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bondepraktikan och våren

• Startad av Startad av hianders
  • Startdatum Startdatum
H

hianders

Guest
Jag har en Väderkalender med bondepraktika som jag haft i många år. Väldigt trevlig och man kan gå in på www.vaderkalendern.se och beställa om man vill.

För Mars står det Vårmånad och April Gräsmånad.

1:a mars säger: "Om åskan bullrar idag, räkna med en lång och sträng vinter med snö ända in i maj. (Skåne)

2:a mars säger: "Blidväder i början på månaden betyder kyla och yrväder i slutet av månaden.

Min åldriga svärmor (92 år) fyller i stort sett varje dag temperatur och väderförhållanden. Det har hon gjort i flera år nu och tycker det är så viktigt varje dag.

fru hianders/Inger

PS Vi får hoppas att profetiorna ovan inte stämmer, eller hur?!! Eftersom vi inte har blidväder idag så hoppas vi på värme i slutet av mars, åtminstone i södra Dalarna!! DS

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Toppen