• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Bodelstrapppa

Ellinor&Conny

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Tibro
HBK-Nr
15411
Medlemskap
2024
Hej! Jag har problem med bodelstrappan som går ut när jag kör. Kör jag in den så går den ut igen, har kollat brytaren vid trappan och den fungerar ok vad jag kan se även strömbrytaren vid dörren verkar ok. Jag kan köra trappan med nyckel via centrallåset om jag trycker två gånger på öppnalåset, då tänds ytterbelysning och takbelysningen. Någon som har någon ide var jag skall leta efter felet? bilen är en Hymer Star Line S 2015 tacksam för svar på min fråga. Nu har jag tagit ur säkringen för trappen för att kunna köra, har även en trappa på förardörren som går automatiskt när man öppnar dörren och stänger den ,kan de ha något samband med varandra? Den fungerar utan problem// Conny
 

Carl-Axel

HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Nacka
HBK-Nr
5599
Medlemskap
2026
Verka vara ett relä som inte får signal från bilen då motorn är igång. Leta upp reläet och se om en sladd lossnat. Trappan tar nog ström från bodelsbatteriet då det funkar utan motorn igång. Styrningen till reläet kommer från bilens el i princip. Försök hitta ett elschema så kanske det är lättare att leta.
 

Ellinor&Conny

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Tibro
HBK-Nr
15411
Medlemskap
2024
Verka vara ett relä som inte får signal från bilen då motorn är igång. Leta upp reläet och se om en sladd lossnat. Trappan tar nog ström från bodelsbatteriet då det funkar utan motorn igång. Styrningen till reläet kommer från bilens el i princip. Försök hitta ett elschema så kanske det är lättare att leta.
Har kollat brytarna och de fungerar som de skall, hittar inte reläet. Skall även kolla brytarn till förardörren ,den ligger på samma säkring får ta detta när det slutat att regna.
 
Toppen