• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bodelsdörr adria coral-08

mikjan

HBK Medlem
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
11311
Medlemskap
2025
Hej
Undrar om någon vet hur man justerar dörren till bodelen på en Adria corall 660 -08 den glipar i nederkant.
Mvh
Micke

Annica & Gert

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2116
Medlemskap
2025
Sv: Bodelsdörr adria coral-08

Vi hade samma problem och de tejpade runt den nedre sprinten så den drog in bättre.
//Gert

per-inge

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
5944
Medlemskap
2025

Lossa insexskruvarna till låsplåten och flytta in den så att dörren tätar.
Man kan även behöva justera övre plåten för att få dörren att täta ordentligt.
//Per-Inge

H

Husbilgolf

Guest

Samma problem. Gjorde som Per-Inge. Och isolerings-tejp från Biltema. Men 100% blev det inte!

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

På vår Adria satt låsblecket för långt in så låset tog bara i "första hacket". När jag flyttade ut det ett par mm blev allt OK.
Sätt knät mot nedre delen på dörren och tryck till så kan du kanske se om låset går i ett hack till.

mikjan

HBK Medlem
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
11311
Medlemskap
2025

Hej
Problemet med glipan är på gångjärnssidan förstår ej hur jag justerar där, finns det ingen instruktion hur det funkar med justeringar
Mvh
Micke

Toppen