• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Bodelsbatteriet laddas inte med 220v

Hosseal

HBK Intresserad
Kommun
Säter
Hej,

Jag undrar var huvudautomatsäkringarna sitter i fiat DUCATO från år 2000. Bodelsbatteriet laddas bara vid körning men inte med 220v. Någon som kan hjälpa, ge tips?

Tack på förhand
Hossa

Senast ändrad:
Säkringarna för 230V brukar ofta sitta i garderoben. Det beror på husbilsmärke och modell och inte vem som tillverkat chassiet.

Det kan ibland finnas en säkring inuti själva laddaren också. Min CBE-laddare är så'n.

MVH
Hans

Hej,

Jag undrar var huvudautomatsäkringarna sitter i fiat DUCATO från år 2000. Bodelsbatteriet laddas bara vid körning men inte med 220v. Någon som kan hjälpa, get tips?

Tack på förhand
Hossa
Säkringarna för 230V brukar ofta sitta i garderoben. Det beror på husbilsmärke och modell och inte vem som tillverkat chassiet.
Jag letar i garderober, tack

Ok, och var sitter laddaren då
:)
Det beror alldeles väldigt mycket på vilken husbilsmärke du har. Många har den inbyggd i det som kallas EBL (=Elektroblocket) där alla 12V-säkringarna sitter. Var EBL:en sitter beror också väldigt mycket på vilken husbil du har. På min bil sitter laddaren som en egen "burk" i lastrummet längst bak i bilen.

Allt detta borde stå i bilens manual.

MVH
Hans

Tillbaka
Toppen