morcam20
HBK Medlem
Hej,
Vi har en Rapido 886F årsmodell 2020. Bodelsbatteriet har börjat ladda ur väldigt snabbt och jag antar att det måste bytas. Undrar om någon har tips på bra batteri att sätta in i bilen. Det nuvarande är på 100 Ah och vi har inga solceller. Såg att vi via HBK hade rabatt på Batterilagret om man handlade i butik. Det är precis dit vi ska och handla. Tar tacksamt emot info/tips.
Mvh MH
Vi har en Rapido 886F årsmodell 2020. Bodelsbatteriet har börjat ladda ur väldigt snabbt och jag antar att det måste bytas. Undrar om någon har tips på bra batteri att sätta in i bilen. Det nuvarande är på 100 Ah och vi har inga solceller. Såg att vi via HBK hade rabatt på Batterilagret om man handlade i butik. Det är precis dit vi ska och handla. Tar tacksamt emot info/tips.
Mvh MH
så det fick bli två stycken Varta batterier. Bra hjälp på Batterilagret, tog med bilen dit och en personal kollade de gamla batterierna. De var slut och det ena såg dåligt ut. Satte in de nya och kollade så att de laddade vilket de gjorde. Blev orolig att inte laddaren i bilen funkade men det verkade den göra. Hoppas nu att detta blir bra. Tack för tipsen jag fått! Case closed!