• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

LiFePO4 Bodelsbatteri till Dethleffs 650T 2004

UPB775

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
38410
Medlemskap
2027
Jag ska byta bodelsbatteri till min Dethleffs 650T 2004.
Jag funderar på ett littumbatteri som passar under förarstolen och som funkar till min EBL. Vi frikampar för det mesta. Batteriet bör vara på minst 100Ah gärna med Blåtand. Det jag hittar på nätet har andra poler än original är det så på alla litiumbatterier. Skickar gärna länk till lämpligt batteri

Brynne! Du har inga betänkligheter mot att lägga batteriet på sidan? Cellerna bekymrar sig kanske inte i sig, om de är packade för det, men i ett dropinbatteri är elektronik, dvs BMS, bluetooth, tempgivare, ev värmare, mm, troligen designat för ett stående batteri. Sedan är lådan troligen skapad för stående. Har väggarna i batterilådan samma stabilitet som botten? Ditt batteri skumpar omkring i en husbil. Riskerar du att förkorta livslängden genom att lägga batteriet på sidan? Jag har inte svaren, men massor av frågor och funderingar! :)
Innan jag monterade mitt Creabest liggande kontaktade jag dem och fick OK

Tillbaka
Toppen