• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bodeldörröppning/stängning med fjärrkontroll.

Hokie

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2025
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Duckato Maxi
Chassietyp: Standard
Motortyp: 130 multipelt
Årsmodell Chassie: 2008
Husbilsfabrikat: Adria
Husbilsmodell: Coral 690 SP
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2008
Ämnesområde: Karosseri/Chassi
Hej,
När jag skall lås/låsa upp bilen med fjärrkontrollen händer det ofta att bodelsdörren inte låses/låses upp. Sätter jag knäet emot nedre delen av dörren fungerar det bra. Då kommer givardelarna längst ner på dörren tydligen närmare varandra. Förstår inte riktigt hur den givaren fungerar. Tre rörliga stift i bodelen, tre fasta stift i dörren. Någon som kan rekommendera åtgärd och förklara hur denna givare fungerar.

Per P

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1517
Medlemskap
2025
Hej

Börja med att slipa stiften försiktigt med sandpapper, brukar vara beläggning på stiften som ger dålig kontakt.
Hjälper inte detta så får du demontera hållaren i karmen, förmodligen sitter kabelskorna på stiftens baksida löst.
Kläm ihop kabelskorna med tång så brukar det fungera.

Med vänlig hälsning Per :)

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Vi har som två tungor på bodelsdörren och dessa har vi bänt ut försiktigt och satt en 2mm tjock plastbit bakom. Det verkar vara ett standardfel på Adria.

Toppen