Mia ÅD
HBK Medlem
Hej som novis husbilsägare undrar jag vad jag ska köpax för märke/ sort av bodelsbatteri? Var ingen höjdare att vakna med 4 plusgrader på morgonen och allt dött.
Mia
Mia
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Koppla genast ur det o ta bort från husbilen. Brandrisk pga. KortslutningVar laddat, upptäkte att båda svält upp på sidan så dem är nog slut.Det finns så många olika märken och prisklasser. Är bateriet bättre för 5000kr gemtemot ett för 2000kr..Dem som sitter i är 12v 100 ah är dem det bästa i kapacitet osv. Detta känns som en djungel
Koppla genast ur det o ta bort från husbilen. Brandrisk pga. Kortslutning
Jag har två såna i min bil men köpta på SeaseaDetta AGM-batteri är ett hyffsat deal, kolla bara måtten på dina gamla innan du köper nya, så de får plats![]()
Ja absolut och det blir billigare med LifePo4 hur man än räknar. Gitter inte ta diskussionen om problem med laddningen osv.Eftersom man i regel kan ha ett LiFePO4-batteri som har halva Ah-kapaciteten mot "vanliga" batterier, så är det i princip samma peng.
Men till mindre än halva vikten. Så fungerar det i övrigt med den utrustning du har - så är det absolut ett alternativ att jämföra med.