• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bluffmail. Fishing?

F

F.d. 58573

Guest
Idag ett mail från "Fotokungen" om att man skickar beställda varor för drygt 11.000:-.
Eftersom jag inte beställt något så raderade jag detta mail (utan att öppna den bilaga som fanns med). Jag borde väl då vara säker för virus? Jag ringde också till Fotokungen i Sthlm där deras telefonsvarare är överlupen pga klagomål om bluffmail.
Lite ängslig eftersom jag nyligen drabbats av ett elakt datavirus, då på min laptop men denna gång på min Ipad.

aake

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029
Sv: Bluffmail. Fishing?

Jag blev förvånad när namnet fotokungen dök upp!

Min kusin är delägare i fotokungen, skulle han blåsa någon:confused:

Besökte deras hemsida och där varnar dom att inte öppna någon bifogad fil i mail, då den förmodligen innehåller virus.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Du kan knappast drabbas av virus på en iPad!
Däremot kan man få mail där man ber efter inloggning till bankkonton.

F

F.d. 58573

Guest

Knarrevik

Nu öppnade jag ju inte bifogad länk, men du vill hävda att även detta vore ofarligt på paddan?

aake

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Sandbox i IOS er bra, men det er åpning for noe skitkode også der selv om det er noe mer krevende enn under windows. Finnes demo som jailbreaker IOS fra et mailvedlegg. Du må svare et par ganger på at den skal kjøre, men er det sosiale gjort rett så trykker mange ok.

F

F.d. 52943

Guest

Fotokungens mail fastnade i Spamdrainfiltret.

Toppen