• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Blocket VS bytbil

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Jag har kollar på stora husvagnar, tanken gryr på att återgå till husvagn.
Det som verkligen fick mig att haja till, var skillnaden i utbud på Blocket.se VS bytbil.com
En vagn som ligger mig varmt om hjärtat är Kabe Hacienda.
På blocket finns det 4 vagnar, på bytbil finns det 17! (2025-12-30)

Slutsats, kolla på bägge siterna när du letar din nästa bil.

Varför denna skillnad i fallet Kabe Hacienda har jag ingen aning om.

Det som verkligen fick mig att haja till, var skillnaden i utbud på Blocket.se VS bytbil.com

Blocket har blivit katastrof. Söker man bland annat Carthago S-Plus, så får man upp 0 husbilar. Fast där finns 7-8 st till salu på Blocket.
Bytbil ingår i samma koncern, så handlarna får bägge sajterna inkluderat i Blocket admin.
Helt obegripligt att de har låtit Blocket bli så dåligt.

Mvh Per

Blocket har blivit katastrof. Söker man bland annat Carthago S-Plus, så får man upp 0 husbilar. Fast där finns 7-8 st till salu på Blocket.
Bytbil ingår i samma koncern, så handlarna får bägge sajterna inkluderat i Blocket admin.
Helt obegripligt att de har låtit Blocket bli så dåligt.

Mvh Per
"Katastrof var ordet", sa Bull. Det går (gick till en början?) inte ens att använda booleska operatorer.

Tack för tipset.
Hade ingen aning om att bytbil också har husvagnar.

Vi går också i tanke på att sälja husbil och byta till husvagn.
En bil mindre att klara igenom besiktning och serva.
Visserligen ska en husvagn också besiktigas men betydligt färre punkter som kan krångla.

Å på tal om Blocket, vilken skräpsida det blivit. Går inte att hitta något när man söker.

Tack för tipset.
Hade ingen aning om att bytbil också har husvagnar.

Vi går också i tanke på att sälja husbil och byta till husvagn.
En bil mindre att klara igenom besiktning och serva.
Visserligen ska en husvagn också besiktigas men betydligt färre punkter som kan krångla.

Å på tal om Blocket, vilken skräpsida det blivit. Går inte att hitta något när man söker.
Köp en husvagn nu, de blir ju skattefria nu 2026, tänk en analog husvagn med en manuell vatten pump i golvet aom man pumpar med foten och en piezotändare till pannan, inga kretskort å el boxar mm som går sönder.

Köp en husvagn nu, de blir ju skattefria nu 2026, tänk en analog husvagn med en manuell vatten pump i golvet aom man pumpar med foten och en piezotändare till pannan, inga kretskort å el boxar mm som går sönder.
Japp, särskilt skattebefrielsen är ett jättelyft. Den tidigare hårda skatten på de vanligaste vagnarna låg på 360:- om året, så husvagnsägarna tjänar 30 spänn i månaden på att deras vagnar blir skattebefriade! :cool:

Ja vi har faktiskt varit lite inne på en sen 60 eller tidig 70-talare.
Skulle passa perfekt att glida runt i Sommar Sverige med Chevan som dragbil.

Kanske inte det mest miljövänliga alternativet men ändå kanske bättre än att den idag snittar 3-5mil per år.
(Den gick lite ryckigt på studentkörningen i somras och kollade då senaste kvittot på tankning, aha 2022års bensin i tanken, gick i 40 friska liter och då gick den betydligt bättre).

Tillbaka
Toppen