• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Blocket annons på Fiat Ducato1988 diesel i Västerås

F

F.d. 22252

Guest
Sv: Blocket annons på Fiat Ducato1988 diesel i Västerås

Det var en stor och rymlig bil lite husvagn med motor, det måste vara en fin bobil. Om du köper den tycker jag firman ska garantera körsträckan skriftligt eftersom den är importerad 2009. Det där med fukt känner du väl till....

Jag brukar kolla här Biluppgifter för FIAT TABBERT FFB 660 (BTJ597)

Måste vara fiats 2,5L turbodiesel.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Blocket annons på Fiat Ducato1988 diesel i Västerås

Verkar som alla gamla Tabbert är direktimporterade. Det här med körsträcka kan ju då vara lurigt. Finns en till på blocket också med ungefär samma körsträcka. Den säljs ju provar och det verkar som ägaren är först. Svarar däremot inte på mail el sms.
Är du på gång med bilen din ?
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Blocket annons på Fiat Ducato1988 diesel i Västerås

Tack för erbjudandet
Talade med Bengtic som hade haft ingående samtal med säljaren om den. Tydligen renoverad men man vet ju inte hur arbetet är utfört. Säljaren visste inte om det var servo på den. Är det inte för jobbigt för dig så gärna.
Hej igen
Såg att den bilen knappt fick lasta något så jag får väl glömma den
Tack ändå
 
Senast ändrad:

Kalle & Eini

HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Älvdalen
HBK-Nr
16511
Medlemskap
2027
Sv: Blocket annons på Fiat Ducato1988 diesel i Västerås

En liten släpkärra kanske 450 kg
Du avgör om jag skall kolla på den.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.794
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Blocket annons på Fiat Ducato1988 diesel i Västerås

Tack för erbjudandet
Talade med Bengtic som hade haft ingående samtal med säljaren om den. Tydligen renoverad men man vet ju inte hur arbetet är utfört. Säljaren visste inte om det var servo på den. Är det inte för jobbigt för dig så gärna.
Hej igen
Såg att den bilen knappt fick lasta något så jag får väl glömma den
Tack ändå

I annonsen ser det ut som tjänstevikt 2800Kg och totalvikt 3500Kg = 700Kg, om det stämmer borde det väl räcka långt? :)
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Blocket annons på Fiat Ducato1988 diesel i Västerås

Nu är jag på ruta ett. Bilen i Borlänge är prissänkt på grund av fuktskada.
Så den får jag också glömma..
Har hittat en likadan på Orust. Får försöka få tag i någon som kan titta på den.
Kommer längre och längre från Söderhamn.
Annars blir det väl att fortsätta och göra klar min Pilote som jag börjat med men vill gärna ha en turbodiesel.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Blocket annons på Fiat Ducato1988 diesel i Västerås

Hittade ett fint objekt på Blocket idag men det var två konstigheter när jag hade bestämt mig för köp. När jag kollade bilen i bilregistret så lastade den max 250kg ?
Laika 2,5 Turbodiesel Välutrustad 79000 Kr-93 | Halland

Sedan såg jag att bilen var direktimporterad för 3 dagar sedan. Blev misstänksam och kollade mer. Då visade det sig att säljaren var mycket omskriven här i klubben som oseriös. Trodde det var en privatperson.
I Övrigt väldigt fin bil.
Verkar som ödet bestämt att jag måste färdigställa min gamla Pilote
 
Senast ändrad:
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Blocket annons på Fiat Ducato1988 diesel i Västerås

Ja man vet vad man har men inte vad man får, Finns väl knappt några äldre bilar som inte haft vattenläckage t.ex.
Ju mer man letar ju fler fel dyker ju alltid upp, Är det något man inte klarar själv så får man väga kostnaden mot ett nytt objekt, själv har jag letat av och till i flera år och varit mest rädd för fuktskador eftersom jag en gång fick laga ett hörn av en gammal husvagn.
En motor kan man ju byta men när själva huset är dåligt så är det illa.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Blocket annons på Fiat Ducato1988 diesel i Västerås

Helt riktigt Bengtic men när man börjat kanske problemen blir för stora.
Har också letat ett bättre objekt och hittade då till slut denna Laika som tydligen hade glasfiberkaross mm. Men en lastvikt på 250 kg räcker inte.
Kanske bättre att leja bort resten av jobbet istället för att köpa en bättre bil. Som min bil står just nu får man nog inget för. Får väl försöka mer :spinny:
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Blocket annons på Fiat Ducato1988 diesel i Västerås

Ja det paret som bor på tel.nr har "inga" fordon registrerade vilket måste vara ovanligt för ett par i den åldern.
Skulle tro att bilen kanske inte är så ärlig.
Förr gick det ju att tjäna på import men idag tycker jag priserna är nog så höga i Tyskland, En gång gjorde jag bra affär genom att sätta in annons på köpes.
Jag har förstått att du vill ha en stor bil, då hade min inte passat för den har mera karaktären av resebil relativt liten och lätt mer som en plåtis i format och stil.
Känner man att det tar emot att renovera kan det vara ide att sälja den till någon yngre som orkar och lägga de pengarna på något nytt, i vår ålder ska man inte plåga sej med mycket jobb utan njuta av den tid man har kvar.
Säljer du i höst kan du i lugn och ro leta bil hela vintern och något bra ska du väl hitta, Alpha finns tydligen som alkovbil också förmodligen i glasfiber men inte många blev sålda verkar det som.
Men jag har förstått så var de lite annorlunda och mer påkostade.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Blocket annons på Fiat Ducato1988 diesel i Västerås

Den bilen jag köpte är i rätt storlek men det framkom mer fel än jag räknade med. Sen såklart skulle man ju satsa på en diesel. Får väl kolla bloxket i vinter oxh hitta den rätta bilen. Annars färdigställer jag den jag har.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Blocket annons på Fiat Ducato1988 diesel i Västerås

Den bilen jag köpte är i rätt storlek men det framkom mer fel än jag räknade med. Sen såklart skulle man ju satsa på en diesel. Får väl kolla bloxket i vinter oxh hitta den rätta bilen. Annars färdigställer jag den jag har.
 
Toppen