• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Blinkersproblem

F

F.d. 673

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Årsmodell Chassie: 1989 o Tidigare
Husbilsfabrikat: Dethleffs
Årsmodell Husbil: 1989 o Tidigare
Ämnesområde: Elsystem
Plötsligt har jag ingen blinkers på Skorven. Säkringen är hel. Förslag?
Var sitter blinkerrelät på dessa åldringar (Fiat Dukato 1989)?
 

Guest
Hej.
På min sitter blinkers reläet i handsfacket till vänster om säkringarna.
Det är runt och silverfärgat och satt väldigt hårt fast.
Min husbil är från -87 så det kanske inte stämmer för din bil.
MVH Jocke.
 
F

F.d. 673

Guest
Tack för att du tog dig tid att svara! Rusade genast ut och kollade, men så ser det inte ut i min. Bara fyrkantiga relän. 4 til höger om säkringarna och 2 ovanför dem.
Fick efter mycket om och men igång varningsblinkersen (den gick inte heller förut), om det förändrar felsökningen. Använder den samma relä? I så fall är ju det OK.
Blinkersspaken? Kollar hur?
 
F

F.d. 673

Guest
OK, för någon timme sedan var det stendött. Nu ahr jag varit ute och luftat hunden och tagit en stärkande fika, och när jag lite halvhjärtat går ut för ett nytt försök så FUNKAR DET!! Vem av er har varit hemma och fixat min blinkers?!
Verkar väl var lite dålig kontakt någonstans så en översyn kan nog behövas, men då vet jag att det inte är något "storfel" i alla fall!
 
F

F.d. 4879

Guest
Låter som oxid på en säkring. På min Iveco (som har samma kaross som en Fiat Ducato) sitter blinkersréläet HF i motorrummets torpedvägg
 
Toppen