• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Blinkande extra bildskärm.

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag har en extra, stor bildskärm i husbilen för att klara av det "betungande" arbetet med att administrera beställningar och betalningar m.m. av boka. Ibland när jag startar den tidigt på morgonen (morgonstund har guld i mund) så blinkar den; snabbt bildklipp sedan 3-4 sekunders paus och ett nytt bildklipp och så håller den på.

Vad kan detta bero på, damer och herrar elektronikexperter?

Jappe
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Blinkande extra bildskärm.

Du har inte råkat få igång en skärmsläckare modell bildspel?
Som pekar på ett bildbibliotek med bara en bild?
Högerklicka på en tom plats på skrivbordet, välj Anpassa, etc (lite olika beroende på Windowsversion).

Eller om det uppträder innan du kommit in, att du råkat få igång ett bildspel på låsskärmen?
Kör du Windows 10 trycker du bara mellanslag, loggar in, väljer Inställningar via den nya Windowsknappen, klickar på Anpassning, etc.
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Blinkande extra bildskärm.

Nej. Det händer vid uppstart ibland och även "under drift" plötsligt emellanåt. Nu funkar det igen, förhoppningsvis inte tillfälligt.

Jappe

PS. Jag hatar bildspel! Det är Diefwulens påfund! Jag vill själv avgöra hur länge jag vill titta på varje enskild bild.
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Blinkande extra bildskärm.

Om du vill titta längre på en specifik bild i ett bildspel är det enkelt att göra paus genom att klicka på skärmen.

Det skulle vara intressant att se dina resebilder i ett bildspel med soft musik.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Blinkande extra bildskärm.

Bildet som dukker opp er det et tilfeldig bilde fra disken eller er det hva du forventet å se śom så forsvinner igjen. I det siste tilfelle kan det være en løs kabel. I det første tilfelle sjekk over skjerm innstillingene.
 
Toppen