• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

BILVÅRD

L

Lennart Olovsson

Guest
är inte min starka sida!

Men ibland måste man ta sig i kragen!

Det är helt otroligt så mycket smuts som kommer ovanifrån och biter sig fast på taket främst!

Kan undra vad vi andas in? Kanske man inte ska, undra alltså!

Jag tar tacksamt emot tips på bra undermedel att använda!

Bilder: Lennarts tankar

:confused:

F

F.d. 58713

Guest
Sv: BILVÅRD

Jag hade samma problem med svårt igengrott tak.
Löste det med mirakelmedlet Abnet. Sprejade och torkade tort, taket blev som nytt! Kräver omvaxning då Abnet även tar bort vaxet.
Abnet köpte jag på en mässa men säljes också via M och deras hemsida.

bryngan

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
3001
Medlemskap
2025

Euroclean glansshampo artikelnr: 429002, finns hos färghandlare. Det innehåller vax och avrinningsmedel. Jag har använt det i 25 år och inte hittat något bättre.
Det tar bort insekter och fula svarta rinningar utan problem. Det kan tyckas vara dyrt, men rätt utspätt behövs inga andra medel alls.

Ingemar

Senast ändrad:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Det bästa och billigaste att ta bort insekter är Såpa:), men det har också den egenheten att vaxet försvinner:mad:. Men vindrutan blir ren:D.
Problemet med att få taket rent är att det är så många prylar i vägen, typ luckor, solpaneler osv. Rensa går bra, men att lägga på hållbart vax tar tid.

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026

Det bästa och billigaste att ta bort insekter är Såpa:), men det har också den egenheten att vaxet försvinner:mad:. Men vindrutan blir ren:D.
Problemet med att få taket rent är att det är så många prylar i vägen, typ luckor, solpaneler osv. Rensa går bra, men att lägga på hållbart vax tar tid.

Om man tvättar regelbundet med såpa så behövs inget vax.

L

Lennart Olovsson

Guest

TACK för alla goda råd och bra tips!

Nu vet jag hur jag skall göra nästa gång!

Ses på vägarna!

Lennarts tankar

Toppen